استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

استخدام

شرایط مشروط نهضت سوادآموزی برای به کارگیری آموزشیاران 

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اگر آموزشیاران گواهی صلاحیت از جهاد دانشگاهی را ارائه نکنند، امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده در مراسم رونمایی از سامانه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد گفت: سالانه تعداد ۶۰ هزار نفر از شهروندان تحصیلکرده از طریق مراکز غیردولتی آموزش می بینند.
وی افزود: در گذشته تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزشی پیش بینی می کردیم اما نسبت به اثربخشی برنامه های آموزشی تردید داشتیم. با بررسی هایی که انجام شد این برنامه ها از ساماندهی مطلوبی برخوردار نبود.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با جهاددانشگاهی به این نتیجه رسیدیم تا دوره های آموزشی الکترونیکی شود.
وی افزود: یک برنامه آموزش ۱۲۶ ساعته  در نظر گرفته شد که ۸۲ ساعت آن دروس تخصصی و مابقی عمومی است.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ثبت نام فراگیران از ۲۳ بهمن ماه آغاز می شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد.
باقرزاده تاکید کرد: سال ۹۶ همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه  گواهی شرکت در این دوره امکان پذیر است و  آموزش دهندگانی مجاز به قبول و جذب افراد بیسواد برای آموزش از اردیبهشت هستند که در این سامانه ثبت نام کرده باشند.
وی ادامه داد: اگر در پایان دوره این گواهی صلاحیت را ارائه نکنند امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.
باقرزاده ادامه داد: بخش اندکی از هزینه آموزش و آزمون را آموزش دهندگان می پردازند که عمدتا هزینه آزمون های حضوری در شهرستان هاست.
معاون آموزش و پروش بیان کرد: تعداد ۱۲۶ ساعت آموزش برای فراگیران در نظر گرفته شده است. این دوره ها ۴۴ ساعت عمومی و ۸۲ ساعت دروس تخصصی است.
وی افزود: پس از ثبت نام برای هرشخص پروفایلی ایجاد می شود و تمام اطلاعات و محتویات برای وی قابل دسترس است. پس از پایان ثبت نام، فایل های دروس بتدریج تا خرداد ارائه می شود. از ابتدای تیرماه امکان انجام آزمون آنلاین فراهم و امیدواریم تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.
باقر زاده یاد آور شد: علی رغم آنکه جهاد دانشگاهی آمادگی داشت برنامه را برای همه علاقه مندان ارائه کند اما این دوره برای ۷۵ هزار آموزش دهنده ما درنظرگرفته شده است. این دوره با هدف ارتقای دانش و بروزرسانی اطلاعات آموزش دهندگان دنبال می شود.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی درباره  علت تاخیر در پرداخت حق الزحمه بخشی از آموزش دهندگان نیز بیان کرد: تا امروز ۴۷۰ هزار نفر را تحت پوشش بردیم. تعهد ما با دولت در سال ۹۵، آموزش ۴۲۰ هزار نفر بود در حالی که ما ۴۷۰ هزار نفر و ۱۲ درصد بیش از تعهد افراد بیسواد را تحت پوشش بردیم.
وی ادامه داد: اعتبار۱۴۴ میلیارد تومان و معادل ۵۲ درصد بودجه مصوب تا کنون به ما تخصیص داده شده است و ۳۰ درصد کسری تخصیص داریم. بخشی از آموزش دهندگان حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند و امیدواریم تا پایان سال بودجه تخصیص یابد.
وی درباره واریز پاداش باسواد شدن افراد گفت : از ۱۴۵ هزار نفر سوادآموز فارغ التحصیل فقط ۸۹ هزار نفر شماره حساب بانکی داده بودندکه ۵۵ هزار نفر شماره حساب به نام خودشان بود. تا امروز صبح ۳۶ هزار نفر پاداش گرفته اند و ۱۸ هزار نفر هم تا پایان وقت امروز دریافت می کنند.
باقرزاده خاطر نشان کرد: حدود ۳۴۰۰ نفر نیز زمان ثبت نام اعلام کردند که پاداش نمی خواهند و مایل اند بودجه آن صرف اقدامات فرهنگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *