به دنبال تقویت دانش روابط عمومی در وزارت علوم هستیم

به دنبال تقویت دانش روابط عمومی در وزارت علوم هستیم

به دنبال تقویت دانش روابط عمومی در وزارت علوم هستیم

به گزارش پل کنکوری به نقل از ایرنا، پروفسور ‘ باقر ساروخانی ‘ روز پنجشنبه در همایش ملی ‘جایگاه روابط عمومی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر’ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: باید بتوانیم به استاندارد سازی حرفه روابط عمومی بپردازیم و همچنین رشته فوق دکترای روابط عمومی را در دانشگاه راه اندازی کنیم.
وی اظهار کرد: روابط عمومی ها مبشران و پیشگامان توسعه کشور هستند زیرا نقطه اصلی توسعه نیروی انسانی است.
استاد برجسته جامعه شناسی و ارتباطات افزود: روابط عمومی ها، اندیشه و جهان بینی انسان ها را جا به جا می کنند و راه های خوب، پایدار و قطعی را برای آنها فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها دانایی را به اعماق جامعه می برند و آگاهی را در جامعه تولید می کنند.
استاد برجسته جامعه شناسی و ارتباطات، بر وجود روابط عمومی ها از آغاز پیدایش هر سازمانی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی در حیات، پیدایش و بقای هر سازمانی موثر و مرتبط است.
استاد ساروخانی افزود: روابط عمومی اولین گام برای تولید کالا و هر نوع خدمتی است و می تواند نقاط قوت، ضعف و شرایط بیرونی را بیان و به نوعی آینده نگری کند.
وی یادآور شد: روابط عمومی براساس چهار نکته، توان، استعداد، پردازش و انگیزش بروز و ظهور می یابد.
استاد برجسته جامعه شناسی و ارتباطات افزود: از جمله چالش هایی که روابط عمومی ها با آن مواجه هستند آشتی دادن بین بروکراسی یا همان ظاهر آرایی خشک و انسان زدایی با نظام کار انسانی است.
وی با بیان اینکه اصحاب روابط عمومی، مهندسان هر سازمانی هستند گفت: روابط عمومی تخصصی شناخته شده و معیار داشته است که می تواند تضمین کننده سازمان ها باشد.
همایش ملی ‘جایگاه روابط عمومی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر’ روز پنجشنبه در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
در این همایش که با هدف برقراری ارتباط مستمر روابط عمومی ها با مراکز فرهنگی هنری و در نتیجه اقتصاد فرهنگ و هنر برگزار شد از پروفسور ‘باقر ساروخانی’ پدر علم جامعه شناسی و ارتباطات کشور تجلیل و از سردیس و تمبر اختصاصی این استاد برجسته کشوری رونمایی شد.
در پایان این مراسم از 15 روابط عمومی برتر و همچنین تعدادی از هنرمندان برجسته و شاخص استان تقدیر صورت گرفت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *