زمینه احیای دانشگاه باستانی جندی شاپور در خوزستان فراهم شود

زمینه احیای دانشگاه باستانی جندی شاپور در خوزستان فراهم شود

زمینه احیای دانشگاه باستانی جندی شاپور در خوزستان فراهم شود

به گزارش پل کنکوری به نقل از خبرنگار ایرنا ، محمدرضا واعظ مهدوی سه شنبه در نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد،‌ دزفول را شهر فرهنگ و دانش معرفی کرد و گفت: برگزاری کنگره جندی شاپور به احیای سابقه تاریخی و وضعیت علمی و دانشگاهی این دانشگاه منجر می شود و بیش از آنکه یک موضوع منطقه ای به شمار رود ارزش بین المللی دارد.
وی گفت: سابقه 1800 ساله جندی شاپور دزفول علاوه بر هویت بخشی برای دانشجویان موجب اعتماد به نفس آنها می شود.
مهدوی ،‌انقلاب اسلامی را حرکتی حیات بخش برای تجدید هویت ملی دانست و افزود: برای مبارزه با تهاجم فرهنگی نیاز به احراز هویت است که دانشگاه جندی شاپور دزفول با 1800 سال سابقه علمی می تواند در عین هویت بخشی علمی و اعتماد به نفس بخشیدن برای دانشجویان زمینه بازگشت آنها به خویش و مصونیت از غرب و غرب زدگی را فراهم کند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان میراث فرهنگی و کشف باقی مانده آثار تاریخی جندی شاپور با نتایج شگفت انگیز این منطقه آشنا شویم و بتوانیم با همت نمایندگان مجلس گام بزرگی در حمایت از میراث فرهنگی کشور برداریم.
کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول از امروز به مدت 2 روز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حال برگزاری است .
علی اکبر ولایتی رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از چهره های ماندگار کشور از دیگر میهمانان و سخنرانان این کنگره هستند.
دانشگاه جندی شاپور واقع در محوطه باستانی شهر جندی شاپور دزفول که اکنون تنها بقایایی از آن برجا مانده، نخستین مرکز علمی جهان در زمان ساسانیان بود که رشته های پزشکی، فلسفه و نجوم در آن تدریس می شد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *