رییس دانشگاه امیرکبیر: ظرفیت خوابگاه ها 13 درصد افزایش یافت

رییس دانشگاه امیرکبیر: ظرفیت خوابگاه ها 13 درصد افزایش یافت

رییس دانشگاه امیرکبیر: ظرفیت خوابگاه ها 13 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا احمد معتمدی در مراسم افتتاحیه ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بودجه های دولتی پاسخگوی نیاز دانشگاه ها برای امر بازسازی و ساخت خوابگاه های دانشجویی نیست و در این عرصه نیازمند بخش غیر دولتی و خیرین هستیم.
بنابر اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معتمدی با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: ما برنامه داریم به عنوان 100 دانشگاه برتر جهان شناخته شویم . نمی توان انتظار داشت که یک دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر باشد اما در زمینه خوابگاهی با دیگر دانشگاه های جهان فاصله زیادی داشته باشد.
وی افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وسط شهر تهران واقع شده است بنابراین با محدودیت های فضای فیزیکی مواجه است و همین امر موجب شده تا در بخش خوابگاهی نیز با مشکلات زیادی مواجه باشد.
وی اظهار داشت: این دانشگاه دارای بیش از 13 هزار دانشجو است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه صنعتی و مهندسی کشور بشمار می رود.

** سال آینده خوابگاه های رتبه 4 دانشگاه ها بازسازی می شود
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برنامه داریم در سال آینده تمامی خوابگاه های رتبه 4 دانشگاه های کشور را تعمیر و بازسازی کنیم تا در رتبه بندی این سازمان ارتقا یابند.
مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر بیش از 200 ساختمان خوابگاهی دانشگاه های کشور در رتبه 4 قرار دارند که برنامه داریم این ساختمان ها را ارتقا دهیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه 255 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد در کشور وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد 220 هزار خوابگاه به صورت ملکی و اجاره ای هستند.
وی تاکید کرد: در برنامه 6 توسعه قرار است 75 هزار ظرفیت خوابگاهی جدید در کشور ساخته شود که در این امر نیازمند کمک دولت و خیرین هستیم.
صدیقی اظهار داشت: در سال آینده برنامه ریزی صورت گرفته تا درصورتی که بخش خصوصی وارد ساخت خوابگاه های دانشجویی شود بخش زیادی از تسهیلات وام های ساخت از سوی صندوق رفاه پرداخت شود.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *