فرهادی:تمایل اندیشمندان برای حضور در ایران در دولت یازدهم افزایش یافت

فرهادی:تمایل اندیشمندان برای حضور در ایران در دولت یازدهم افزایش یافت

فرهادی:تمایل اندیشمندان برای حضور در ایران در دولت یازدهم افزایش یافت

محمد فرهادی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دانشگاه اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد استقبال بسیاری از محققان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در دانشگاه های ایران بوده ایم.
وی گفت: حضور دانشمندان در جمهوری اسلامی ایران به سبب عرق آنان به میهن بوده است؛ حتی اگر حضورشان در حد برگزاری چند سمینار علمی و یا دوره آموزشی کوتاه مدت به دانشجویان باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بیش از یکهزار و 400 اندیشمند، استاد و محقق ایرانی خارج از کشور طی سال گذشته برای برگزاری کلاس های مختلف به ایران سفر کردند.
وی گفت: اسامی تمامی این دانشمندان در وزارت علوم موجود است و همگی آنها به کشور برای برگزاری کلاس و سمینار آمدند و با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور همکاری کردند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اقبال و استقبال این دانشمندان و محققان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در ایران حتی به صورت موقت و کوتاه مدت؛ بسیار زیاد بوده است.
وی در ادامه با اشاره به برجام یادآور شد: پس از تفاهم هسته ای و برجام، اقبال کشورها در همکاری علمی روز به روز بیشتر می شود و شاهد گسترش روزافزون آن هستیم.
فرهادی یکی از تاثیرات دیپلماسی علمی را در تفاهم هسته ای دانست و گفت: شاهدیم که پس از این موضوع کشورها اقبال بیشتری در همکاری علمی پیدا کرده اند و هیات های زیادی برای انعقاد تفاهم ها در کشور حضور پیدا می کنند.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *