برگزاری همایش ملی دولت پژوهی در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش ایرنا، دبیر همایش مزبور در این مراسم گفت: در همایش یک روزه دولت پژوهی طی چهار نشست ابعاد مختلف دولت به معنای حاکمیت واکاوی می شود.
وحید سینایی افزود: نشست های مزبور به بررسی ‘دولت و کیفیت سیاست گذاری عمومی در ایران’، ‘دولت و اقتصاد سیاسی و توسعه’، ‘مباحث حقوقی و قانونی دولت’ و ‘مباحث نظری در زمینه دولت’ می پردازد.
وی اظهار کرد: برای برگزاری این همایش 150 چکیده مقاله از طریق سایت و ایمیل دریافت که بعد از بررسی و داوری تعدادی از آنها پذیرفته شد.
وی گفت: علاوه بر آن 50 مقاله نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد که در مجموع 19 سخنرانی و مقاله در این همایش ارائه خواهد شد.
سینایی افزود: از صاحبنظران رشته های حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی و مدیریت برای سخنرانی در این همایش دعوت شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از جمله ضرورت های دولت پژوهی پرداختن به فرهنگ سیاسی است.
سید جواد حسینی افزود: باید به گونه ای عمل کرد که در فرهنگ سیاسی کشور به عنصر ایجاب بیش از عنصر رد و طرد پرداخته شود همچنین باید کوشید به جای تبلیغات تهییجی، تبیینات تحلیلی جایگزین شود.
وی اظهار کرد: دولت منابع جامعه را توزیع و سازوکار جامعه را برای افراد تحت امر خود تعیین می کند لذا آسیب شناسی چنین پدیده ای لازم و ضروری است.
وی ادامه داد : 110 گروه و تشکل سیاسی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 53 تشکل مجوز رسمی گرفته و مشغول فعالیت هستند.
در این همایش استادانی از جمله سید جواد طباطبایی، فرشاد مومنی، سید محمد هاشمی، حسین راغفر، علی دینی ترکمانی، محمد کاظم سجاد پور و علی سرزعیم سخنرانی خواهند کرد.
1922/1906 / 6053 خبرنگار: کامیار اسمعیلپور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *