برنامه‌های درسی دندانپزشکی عمومی بازنگری می‌شوند

پیشنهاد برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای برای دانشجویان دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از پیشنهاد برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پیش از دوره کارورزی دانشجویان دندانپزشکی در بازنگری برنامه آموزشی دکتری عمومی دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید عسگری در نشست روسای دانشکده های دندانپزشکی کشور با اشاره به وجوه مختلف بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پیش از دوره کارورزی دانشجویان دندانپزشکی است.

وی افزود: در صورت تصویب برنامه توسط مراجع ذیربط، این آزمون مشابه با رشته پزشکی توسط کلان مناطق آمایشی و در جهت تضمین و ارتقای کیفیت آموزش دندانپزشکی برگزار خواهد شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: نشست هم اندیشی مسئولین رده اول نظام آموزش دندانپزشکی کشور در خصوص ابعاد تغییرات در بازنگری برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی انجام گرفته است.

وی افزود: در طی شش ماهه گذشته با فراخوان انجام شده توسط مجریان امر بازنگری، پیشنهادات زیادی از طریق سامانه الکترونیک و با مشارکت فعال رابطین از دانشکده های سراسر کشور دریافت شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: باتوجه به ماموریت محول شده به منطقه ۹ آمایشی، در وهله اول این پیشنهادات توسط همکاران و مجریان قطب آموزشی و کلان منطقه ۹ مورد غربالگری و بررسی اولیه قرار گرفته و سپس کمیسیون و کمیته های راهبردی رشته ها در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به کارشناسی دقیق امر پرداختند و تغییرات مهم در برنامه را مشخص کردند.