جزئیات اعطای تسهیلات ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این معاونت اقدام به راه‌اندازی سامانه منابع انسانی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی احسانی معاون اداری و مالی این دانشگاه در آستانه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مقدس بودن موضوع ازدواج و تأکیدهای مکرر بر آسان‌سازی ازدواج جوانان که از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه و مورد تذکر و توجه مقام معظم رهبری و مدیریت دانشگاه قرار گرفته است، گفت: در این راستا دانشگاه تصمیم به اعطای تسهیلات ازدواج دانشجویی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به بیش از ۱۲هزار نفر از دانشجویان متقاضی گرفت که مبلغ تمام‌شده آن در سه سال به ارزش ۱۲۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: همچنین مبلغ ۱۴ هزار و ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۰۰ ریال اعطای تسهیلات وام بانک ملی با نرخ ۱۴ درصد به اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و پروژه‌های عمرانی دانشگاه به تعداد ۳۴ هزار و ۳۳۶ فقره تعلق گرفته است.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۴۱ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۶۳ ریال به منظور رسیدگی و پرداخت خسارات بیمه حوادث دانشجویی به تعداد ۱۱۳۶ فقره پرونده اعطا شد.

احسانی خاطر نشان کرد: به‌طور کلی برای آسان‌سازی استفاده دانشجویان از امکانات موجود و بالا بردن سطح کیفیت خدمت‌رسانی در سه سال گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش سقف تعهدات و حق عضویت بیمه حوادث دانشجویی اقدام کرده است.

وی بیان داشت: سیستم یکپارچه نرم‌افزار صندوق، راه‌اندازی و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صندوق رفاه و بیمه حوادث دانشجویی به‌روزرسانی شده است.
احسانی با بیان اینکه حوزه اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی، برای تامین و بهبود معیشت اعضای هیأت علمی و کارکنان غیر عضو هیأت علمی دانشگاه در سه سال گذشته سعی کرده هر سال افزایش حقوق و مزایای سالانه ۱۵ و ۲۰ درصدی را در دستور داشته باشد، گفت: علاوه بر این در سال ۹۳ میزان حق جذب کارکنان را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: این معاونت همچنین با عملی کردن طرح یکسان‌سازی فوق‌العاده بدی آب‌وهوا در همین سال در تلاش بوده تا به بحث بهبود رفاه کارکنان خود کمک کند.
احسانی افزود: در همین راستا سعی شده تا با برقراری حق تخصص اداری تا سقف ۵۰ درصد جهت کارکنان واجد شرایط با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا در سال ۹۴ موضوع عدالت کاری مورد توجه قرار گیرد. اجرای طرح برقراری حق مهارت تا سقف ۵۰ درصد برای کارکنان واجد شرایط دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم نیز در همین راستا عملیاتی شده است.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در نتیجه اقدامات فوق می‌توان گفت که طی سه سال گذشته به طور متوسط حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی به میزان ۸۶ درصد و حقوق و مزایای کارکنان به میزان ۱۲۲ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به احتساب حق مرتبه علمی که تقریباً معادل ۵۰درصد حقوق و مزایای هر هیأت علمی است به هنگام بازنشستگی برای اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: این موضوع نیز از اقدامات مثبت و تأثیرگذار این حوزه بوده است. دانشگاه آزاد اسلامی تلاش داشته تا با کاهش بوروکراسی، هم در جهت رفاه و تسهیل کار کارکنان خود و هم از نظر صرفه‌جویی مالی پیشرو باشد.
احسانی اظهار کرد: بر همین اساس معاونت اداری و مالی اقدام به راه‌اندازی سامانه منابع انسانی جهت استفاده از اطلاعات پرسنلی کارکنان، صدور فراخوان نیروی انسانی در سایت منابع انسانی جهت انتقال نیروها، تمدید قرارداد کارکنان قراردادی به صورت سالانه و یکجا، طراحی سامانه بیمه درمان و امکانات رفاهی و طراحی سامانه نقل و انتقال کارکنان کرده است.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه، گفت: این اجلاس هرساله به منظور بحث و بررسی درباره چگونگی انجام فعالیت‌ها و عملکرد سالانه دانشگاه برگزار می‌شود و در کمیسیون‌های تخصصی این اجلاس مشکلات و دغدغه‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه و واحدها بیان شده و برای آنها راه حل ارائه می‌شود، از این رو برگزاری اجلاس دانشگاه نقش تاثیرگذاری در برنامه‌ها و رسیدن به اهداف دانشگاه دارد.