شنبه پایان مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری

شنبه پایان مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان دوره دکتری نیمه متمرکز ۹۵ تا فردا شنبه ۲۱ فرودین مهلت دارند برای ثبت و انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته از کد رشته محل‌های مورد علاقه خود در رشته امتحانی مربوطه اقدام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵اعلام شده است و تا ۸ صبح روز گذشته ۹۵ درصد از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه خود را دریافت کرده‌اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته هستند که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت، یعنی یک و بالاتر باشند. همچنین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا فردا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ مهلت دارند برای ثبت و انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته از کد رشته محل‌های مورد علاقه خود در رشته امتحانی مربوطه اقدام کنند.

وی گفت: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و دفترچه شماره ۲ آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ که از امروز بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد اقدام کرده سپس کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را از کد رشته محل‌های مربوطه به رشته امتحانی خود انتخاب کرده و پس از آن نسبت به ثبت کد رشته محل انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی مبادرت کنند.

توکلی تصریح کرد: داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند لازم است برای اطلاع از حد نصاب کد رشته محل‌های مورد درخواست و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی به اطلاعیه اواخر دهه اول اردیبهشت ۹۵ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و همچنین به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه منتشره اواخر دهه اول اردیبهشت ۹۵ سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو به منزله انصراف از پذیرش است و امکان آموزش کتبی و مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: شرط شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی انجام انتخاب کد رشته محل توسط داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حد نصاب کرد رشته محل مورد تقاضای داوطلب است.

توکلی اظهار داشت: اگر داوطلبی حدنصاب کد رشته محلی را کسب کرده ولی در زمان مقرر به انتخاب آن کد رشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی نکرده باشند برای امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *