فردوسی مشهد در مسیر ارتقای به دانشگاهی بین‌المللی

فردوسی مشهد در مسیر ارتقای به دانشگاهی بین‌المللی

فردوسی مشهد در مسیر ارتقای به دانشگاهی بین‌المللی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه، طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرای مفاد سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب‏، دانشگاه ‌های منتخب در این طرح امکان بهره‌مندی از فرصت ارتقای به سطح دانشگاه‌های در تراز بین‌المللی، بر اساس برنامه پیشنهادی خود را خواهند داشت.
بنا بر این گزارش با توجه به اهمیت موضوع، معاونت های برنامه‌ریزی و توسعه منابع پژوهشی و فناوری، با همکاری معاونت آموزشی، مدیریت همکاریهای علمی بین‌المللی و اداره دانشجویان غیرایرانی عهده‌دار تعیین سیاست ها و جهت‌گیریهای ویژه و تفصیلی دانشگاه برای ارتقای آن به تراز بین‌المللی شدند.
شایان ذکر است کارگروهی با حضور فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از اندیشمندان حوزه آموزش عالی در این وزارتخانه تشکیل شده و پس از بررسی، پنج دانشگاه برتر کشور برای ورود به این طرح را برگزیدند.
بر اساس این طرح وزارت علوم، دانشگاههای منتخب طبق برنامه عملیاتی خود باید در مدت 10 سال در ردیف یکی از 200 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه کشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز، اکنون شصت و هفتمین سال فعالیتش را سپری می کند.
فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور، از وجود 821 عضو هیأت علمی بهره می برد و اکنون 9 هزار و 858 دانشجو در گروه علوم انسانی، سه هزار و 232 دانشجو در علوم پایه، پنج هزار و 481 دانشجو در گروه فنی و مهندسی، چهار هزار و 234 دانشجو در گروه کشاورزی و دامپزشکی و 304 دانشجو در گروه هنر آن مشغول به تحصیلند که از این تعداد 11 هزار و 44 دانشجو در مقطع کارشناسی و 12 هزار و 167 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصل می کنند.
این دانشگاه که از پردیسی بسیار وسیع، زیبا و سرسبز برخوردار است، بیش از یک دهه است که به عنوان دانشگاه سبز در جهت حفظ محیط زیست تلاش می کند.
رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، رتبه نخست در جشنواره نشریات دانشجویی، رتبه نخست در فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی، رتبه نخست دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور، رتبه‌های برتر در المپیادهای علمی ملی و بین‌المللی از جمله شیمی و ریاضی، رتبه سوم جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه دوم وبگاه دانشگاه در میان دانشگاه‌های وزارت علوم در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک و حضور در میان دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی موضوعی نظام کیو.اس بخشی از افتخارات این دانشگاه محسوب می شود.
در 2 سال اخیر این دانشگاه با تمرکز بر دیپلماسی علمی، توانسته رتبه اول در زمینه تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین المللی را در بین دانشگاه های کشور کسب کند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *