آغاز نام نویسی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب

آغاز نام نویسی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش  خبرگزاری رسا، دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب بر اساس مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق آزمون اختصاصی به صورت حضوری در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از میان طلاب دانشجو می پذیرد.

عناوین رشته ها

براساس این گزارش، شیعه‌شناسی، تاریخ تشیع اثنی عشری، فرقه‌ های تشیع، مذاهب کلامی، تصوف و عرفان اسلامی، مذاهب فقهی، عرفان اسلامی و اندیشه های امام خمینی(ره)، وهابیت‌شناسی، مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی،  دین‌ پژوهی، الهیات و معارف اسلامی، مطالعات زنان و حکمت هنرهای دینی رشته های مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب است.

همچنین شیعه ‌شناسی، مطالعات تاریخ تشیع، فرق تشیع، مذاهب اسلامی، تصوف و عرفان اسلامی، مذاهب فقهی، ادیان ابراهیمی، ادیان غیر ابراهیمی، دین ‌شناسی، فلسفه و کلام اسلامی (فلسفه اسلامی)، فلسفه دین، اخلاق کاربردی، مطالعات زنان(حقوق زن در اسلام)، مطالعات زنان (زن و خانواده)، الهیات و معارف اسلامی (ادیان و عرفان)، فلسفه هنر و حکمت هنر اسلامی از رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب است.

شرایط نام نویسی

التزام عملی به احکام اسلام و تقید به ارزش های اسلامی، اتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه، عدم سابقه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و عدم سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند نظام از جمله شرایط عمومی نام نویسی در آزمون ورودی دانشگاه ادیان و مذاهب است.

همچنین برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی لازم، عدم منع قانونی از لحاظ خدمت وظیفه، برخورداری از توانایی و استعداد فکری تحصیلی لازم و متناسب با رشته تحصیلی انتخاب شده، تعهد اشتغال به تحصیل تا پایان دوره آموزشی و تعهد خدمت در صورت استفاده از امتیاز تحصیل رایگان در دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضوابط و براساس اعلام نیاز دانشگاه از جمله شرایط عمومی نام نویسی در دانشگاه ادیان و مذاهب به شمار می روند.

داشتن مدرک سطح دو از مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مدرک کارشناسی به همراه مدرک دال بر سوابق حوزوی از شرایط اختصاصی نام نویسی در مقطع کارشناسی ارشد و داشتن مدرک سطح سه حوزه علمیه یا مدرک کارشناسی ارشد به همراه مدرک دال بر سوابق حوزوی از شرایط اختصاصی نام نویسی درمقطع دکتری است.

گفتنی است، برای دارندگان مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه و برای طلاب سفیران هدایت مجوز تحصیل در قم از مرکز سفیران هدایت الزامی است.

شایان ذکر است، طلاب دارای شرایط و علاقه مند به نام نویسی در آزمون دانشگاه ادیان و مذاهب می توانند تا ۳۰ خرداد با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو دانشگاه ادیان و مذاهب به نشانی  azmon.urd.ir جهت نام نویسی اقدام کنند؛ محل آزمون نیز شهر مقدس قم است و آزمون کارشناسی ارشد جمعه ۱۶ تیرماه و آزمون دکتری جمعه ۹۹ تیرماه برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه آزمون نیز یک هفته پیش از آزمون از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *