جزییات شیوه‌نامه حمایت از پژوهش‌های قرآنی دانشجویان و طلاب اعلام شد

جزییات شیوه‌نامه حمایت از پژوهش‌های قرآنی دانشجویان و طلاب اعلام شد

جزییات شیوه‌نامه حمایت از پژوهش‌های قرآنی دانشجویان و طلاب اعلام شد

محمدحسین امید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان از تصویب شیوه‌نامه حمایت از پژوهش های قرآنی دانشجویان و طلاب در کارگروه توسعه پژوهش قرآنی خبر داد و گفت: هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های طلاب و دانشجویان رشته‌های مختلف به سمت موضوعات میان رشته‌ای قرآنی از مهمترین اهداف این شیوه‌نامه است.

وی افزود: از تحقیقات رشته های مختلف با اولویت میان رشته ای قرآنی به شرط مشاوره با یک استاد قرآن پژوه در کنار راهنمای استاد رشته اصلی حمایت می شود.

سرپرست اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: استفاده از مشاوره یک استاد قرآن پژوه در کنار راهنمای استاد رشته اصلی موجب می شود تا بستر گفت و گوی میان رشته ای بین قرآن پژوه و محقق رشته دوم فراهم شود و تحقیق از حیث انطباق با معارف قرآنی و از لحاظ اعتبار علمی در رشته های دوم استاندارد لازم را داشته باشند. بدین طریق بر کیفیت و بهره وری تحقیقات در این حوزه افزوده می شود.

امید تاکید کرد: پایان نامه های کارشناسی ارشد و سطح ۳ به میزان ۲۵ میلیون ریال و رساله های دکتری و سطح ۴ به میزان ۴۵ میلیون ریال حمایت می شوند.

وی از راه اندازی سامانه پژوهش های نظام توسعه فرهنگ قرآنی نیز خبر داد و گفت: این سامانه با هدف آگاه سازی محققان از نتایج سایر تحقیقات و شبکه سازی آنها جهت شکل گیری الگوها و ایده های جدید پژوهشی پس از دفاع از پایان نامه متقاضیان پوستر مقاله مستخرج از تحقیق را در این سامانه بارگذاری می کنند و مرحله دوم حمایت را دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *