افزایش ۴۰ درصدی میزان فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری

افزایش ۴۰ درصدی میزان فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در نشست با شورای دانشگاه گیلان که با حضور دکترمحمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم برگزار شد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن آموزش عالی کشور در مدار درست نیازمند عزمی جدی و همراهی همگانی در این مسیر است.

وی ابراز امیدواری کرد: با عنایت اختصاص ۶۰ میلیارد تومان وام ویژه دانشجویان دکتری، این مقدار در امسال به میزان دو برابر افزایش یاید.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با اشاره به جلسات مشترک کارگروه وزارت‌های علوم و بهداشت گفت: هیچ رشته‌ای تاکنون از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است.

دکتر شریعتی در انتها نیز دهه سرآمدی آموزش را با اهمیت خواند و یادآور شد: انتظار داریم دانشگاه‌ها ضمن اجرای برنامه‌های متنوع در این دهه، نسبت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده همت گمارند.

دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: در دوره مدیریت جدید سعی کردیم محور حرکت را به سمت توسعه دانشگاه قرار دهیم و ضابطه‌گرایی و قانون در همه امور حکمفرما باشد.

رئیس دانشگاه گیلان توجه به کیفیت را در همه امور مهم برشمرد و از حرکت فزاینده دانشگاه به سمت ایجاد ساختارهای بنیادی در راستای محقق شدن کارکرد دانشگاه‌های نسل سوم خبر داد و یادآور شد: ایجاد مرکز رشد، کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، مرکز نوآوری، مرکز ارائه خدمات تخصصی مثل مرکز آپا و … بخشی از فرآیند حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه این نشست معاونان و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه گیلان نیز به بیان مسائل مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *