دانشجویان دکتری هر ۳ ماه یکبار ۲۰ میلیون ریال وام دریافت خواهند کرد

 

دانشجویان دکتری هر ۳ ماه یکبار ۲۰ میلیون ریال وام دریافت خواهند کرد

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح چندین طرح عمرانی و آموزشی در دانشگاه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشجویان دکترا اکنون می توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند و پرداخت آن به شکلی است که دانشجویان هر ۳ ماه یکبار ۲۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه های دولت برای جذب دانشجویان خارجی، بیان کرد: یکی از برنامه ‌های مورد تاکید دولت تدبیر و امید، جذب دانشجوی خارجی است که دلیل آن وجود ظرفیت خالی زیاد در دانشگاه ها است که باید تکمیل شوند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۵ هزار دانشجوی خارجی جذب کردیم و جمع دانشجویان خارجی ما هم اکنون به ۵۲ هزار نفر رسیده است و برنامه داریم برای امسال، جذب ۵ هزار دانشجوی خارجی را به دو برابر افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: برنامه ما جذب دانشجوی خارجی به صورت انحصاری برای اول مهر نیست و دانشجویان خارجی طبق شرایط ما خود را از طریق سفارتخانه ها و سایت معرفی کرده و درخواست می دهند و بعد از بررسی برای ترم های اول یا دوم دعوت به تحصیل می شوند.
فرهادی افزود: اقدام های زیادی در قالب تفاهم نامه ‌ها با دانشگاه های خارجی در مورد جذب دانشجوها صورت گرفته است و هماهنگی‌ های لازم با وزارت خانه ‌های کشور و امور خارجه و سایر ارگان ‌های مربوطه انجام شده تا پذیرش دانشجویان خارجی تسهیل پیدا کند.
وی با بیان این که دانشجویان خارجی در مقطع های تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه‌ های کشور پذیرفته می شوند تصریح کرد: از ۴۷ کشور دانشجوی خارجی که بیشتر از کشورهای همسایه هستند هم چنین از اروپا و آمریکا دانشجو داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت و تامین زیرساخت های علمی و تجهیز آزمایشگاه ها را از اولویت های وزارت علوم برشمرد و گفت: ۱۷۱ آزمایشگاه مرکزی در حال تجهیز هستند که ۶۰ درصد آن ها تا کنون تجهیز شده اند.
وی ادامه داد :۱۰ آزمایشگاه هم بعنوان مرجع برنامه ریزی شده است که امسال با تجهیزات و تفاهمی که با ژاپن بسته شده است تجهیز شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح و شروع عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و آموزشی در دانشگاه کاشان در این دانشگاه حضور یافت.
۷ هزار و ۷۴۱ دانشجو در ۱۹۴ رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *