توافق دانشگاه‌های “لرستان” و “برلین آلمان” برای تبادل دانشجو

توافق دانشگاه‌های “لرستان” و “برلین آلمان” برای تبادل دانشجو

به گزارش ایسنا، علی بارانی در این‌باره اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان، برای تبادل دانشجویان دکتری و پژوهشگری پسادکتری در اردیبهشت‌ماه امسال منعقد شد و در سال جاری نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در برلین آلمان با حضور پروفسور محسن عادلی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و از سرآمدان علمی کشور، دکتر بارانی (دانشگاه لرستان) و پروفسور هگ، از مقامات دانشگاه برلین آلمان، منعقد شد .

وی اضافه کرد: پذیرش دانشجویان دکتری در رشته نانوشیمی به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان انجام خواهد شد و این دانشجویان، دو سال را در دانشگاه لرستان و دو سال را در دانشگاه برلین، تحصیل خواهند کرد.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در بخش پژوهشگری پسادکترا نیز، پژوهشگرانی که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین، پذیرش علمی می‌شوند، به مدت یک سال در دانشگاه لرستان و یک سال نیز در دانشگاه برلین، دوره پژوهشگری را طی می‌کنند و گواهی معتبر از طریق دانشگاه لرستان با تأیید دانشگاه برلین، به آنها داده خواهد شد.

بارانی بیان کرد: تلاش این است که در مورد سایر رشته‌ها نیز همکاری‌های بین‌دانشگاهی با دانشگاه‌های معتبر دنیا، تقویت شود.

همچنین خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز با اشاره به این توافق نامه اظهار کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید، تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی و سیاست تبادل علمی با مراکز دانشگاهی معتبر دنیا است .

وی گفت: تبادل استاد و دانشجو در جهت تقویت بنیه علمی کشور و تقویت دیپلماسی علمی، از رویکردهای وزارت علوم برای پیشرفت علمی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *