ه دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند. در فارسی گاه به اشتباه به بورس تحصیلی «بورسیه» نیز گفته می‌شود. این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تامین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس استبراساس دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، نفرات اول تا سوم دانش‌آموختگان دورهٔ کارشناسی ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در دورهٔ کارشناسی ارشد برابر با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، داشتن کتب تألیفی و یا ترجمه شده در زمینه‌های علمی، دارا بودن دست‌کم یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های علمی، دارا بودن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور و نیز مخترعان و مکتشفان که اختراعات و اکتشافات آنان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، ارائه‌دهندگان پیشنهاد سبک‌های هنری کاربردی با تأیید از مراجع ذیربط و مربیان آموزشی و پژوهشی می‌توانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

#بورس تحصیلی درموسسه ی ZEF دانشگاه Bonn #آلمان

?مقطع: دکتری

?کشورهای مورد پذیرش: سراسر جهان

?رشته های تحصیلی :
اقتصاد، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، اقتصاد توسعه، اقتصاد کشاورزی و منابع، کشاورزی، زیست شناسی، بوم شناسی، جنگلداری، ریاضیات و یا علوم زمین

?مرکز تحقیقات توسعه (ZEF) یک موسسه از دانشگاه بن آلمان است. این آغاز فعالیت های تحقیقاتی آن در سال ۱۹۹۷است.

?مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز:
آیتلس ۶
تافل ۵۵۰

دانش جویان می توانند در یک دوره زبان آلمانی دو ماه قبل از شروع تحصیل دانشگاهی حضور داشته باشند.

?ارزش بورس:
شهریه ای توسط دانشگاه دریافت نمی شود ولی هزینه های زندگی برعهده ی دانشجو است و هزینه ی براورد شده برای یک زندگی معقول در المان ۹۰۰ یورو است بنابراین متقاضی باید در کل دوره حدود ۲۰۰۰۰ یورو هزینه نماید.

✅همچنین نامزدهای کشورهای در حال توسعه می تواند برای یک بورس تحصیلی ارائه شده توسط موسسه DAAD اقدام کنند.
شرط لازم برای استفاده از بورس داشتن حداقل دو سال تجربه حرفه ای مرتبط است.
? مهلت درخواست: ۳۱ اوت هر سال برابر با دهه ی اول شهریور ماه برای ورود به دانشگاه در ترم پاییز (اکتبر) سال پس از آن میباشد
?هیچ محدودیت سنی برای استفاده از به برنامه دکترا در ZEF وجود ندارد.فقط آخرین مدرک تحصیلی آنها باید کمتر از شش سال پیش اخذ شده باشد.

?انقضا : August 31, 2017 برابر با ۹ شهریور ۹۶

✅لینک ثبت نام:
http://scholarship-positions.com/university-bonn-zefs-doctoral-scholarship-programme-germany/2016/04/08/