سقف وام شهریه به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافت

رئیس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت تخصیص وام شهریه را تشریح کرد و گفت: سقف این وام در سال جاری از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت وام شهریه در سال جاری گفت: مشکلی که در وام شهریه دانشجویان وجود دارد مربوط به ردیفی است که در بودجه برای وام شهریه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: البته صندوق رفاه دانشجویان طی دو سال گذشته خود را معطل این ردیف نکرده، یعنی عدم تخصیص در این ردیف موجب نشده که صندوق رفاه دانشجویان وظیفه خود را در خصوص پرداخت وام شهریه فراموش کند بنابراین از اعتبارات صندوق سعی کرده ایم، این عدم تخصیص را جبران کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: سال ۹۴ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، شبانه و علمی کاربری پرداخت شد ولی مشکل این ردیف همچنان وجود دارد یعنی به شکل ردیف تملک و دارایی بوده و از ردیف های متفرقه وام و بودجه بوده که با مشکل تخصیص مواجه است.

وی ادامه داد: سال ۹۴ حدود ۴۰ درصد وام شهریه از سوی دولت تخصیص داده شد، وامی که خودمان پرداخت کردیم ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: امسال نیز پیگیر اختصاص وام شهریه هستیم، گرچه امسال سقف وام شهریه به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافته است که قبلا ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

وی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان در کنار کارهایی که انجام می دهد عدم تخصیص بخش دولتی را خود از منابع صندوق پرداخت می کند.