جذب ۲۰ هزار هیات علمی در دانشگاه آزاد

جذب ۲۰ هزار هیات علمی در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۰هزار عضو هیأت علمی تمام وقت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد.

میرزاده در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه که در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به وجود ۲۸۵۵ دانشگاه در ایران، گفت: از این تعداد ۵۰۵ دانشگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است، به عبارتی دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۳۰۰ دانشگاه در رقابت است، بنابراین باید با کیفیت گرایی وضعیت خود را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۵ آغاز می شود و تا سال ۱۳۹۹ ادامه دارد، گفت: برنامه توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس آمایش سرزمینی در ۳۱ برش استانی تنظیم شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مقید به برنامه ریزی های اصولی است چرا که بدون برنامه ریزی جامع و همه جانبه امکان تحقق اهداف میسر نمی شود.

وی با اشاره به یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب اعضای هیات علمی، گفت: در جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی نیز مدنظر است، چرا که اعتقاد ما بر این است که یک دانشگاه برای توسعه علمی نمی تواند محدود به اعضای هیات علمی خود باشد و باید با دانشگاههای دیگر ارتباط قرار کند.

میرزاده در ادامه با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار دانشگاه آزاد اسلامی(ساها)، گفت: ساها با دارابودن ۷۶۰۰ آزمایشگاه و ۳۴۰۰ کارگاه، در واقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که که هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نرم افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نوشته شده است که جای تقدیر دارد.

میرزاده افزود: اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند موجب صرفه جویی ارزی در کشور و باعث درآمد زایی برای واحدهای دانشگاهی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ مقرر شده که ۳۰ درصد از کل دانشجویان کشوردر مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه در این زمینه پیشرو بوده و تا پایان سال ۹۴ به این مهم دست می یابد و نسبت تعداد دانشجویان، به افق چشم انداز ۱۴۰۴ می رسد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۰هزار عضو هیأت علمی تمام وقت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد، گفت: بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرجع و مأمن اشتغالزایی، برای فارغ التحصیلان کشور تبدیل شده است و تا پایان خرداد ۹۵ بیش از نصف این تعداد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده و می شوند.

میرزاده تأکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب اعضای هیأت علمی تمام وقت، تجهیز دانشگاه، توسعه کیفی، تجهیز طرح ساها و توسعه اقتصاد دانش بنیان با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علیرغم حاشیه سازی برخی رسانه ها درخصوص رشته های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه تا به امروز ۹۵هزار نفر در مقطع دکتری تخصصی و ۳۸۲هزار و ۴۰۰ نفر برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که مطابق معمول سال گذشته است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان سال ۹۶، ۴۰درصد از درآمدهای دانشگاه از محل‌هایی غیر از شهریه به دست آید، گفت: اگر بخواهیم دانشگاه اثربخشی موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشد، باید با صنعت، جامعه و اقتصاد کشور مرتبط باشد.

میرزاده با بیان اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان و طرح شفا از کارهای اصلی دانشگاه است، اظهارکرد: باید برای این دو امر در واحدها اعتبار ویژه‌ای گذاشته و با جدیت پیگیری شود.

میرزاده همچنین با اشاره به طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در اجرای طرح شهرک‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده همچنین پیش بینی شده که در این اراضی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نیز مسکن ساخته شود.

وی با اشاره به دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر ۲۲۰هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر و بسیجی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی ۷۴درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر کل کشور را شامل می شوند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) تسهیلاتی از جمله تخفیف ۲۰ درصدی شهریه قائل می شود.

میرزاده با بیان اینکه در دو سال پیش تعداد زیادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زیانده بودند، گفت: در این دو سال، تعداد این واحدها بسیار کم شده و امیدواریم ظرف دو سال آینده نیز واحدهای زیانده دانشگاه آزاد اسلامی به حداقل برسند.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در توسعه علمی و پژوهشی جامعه نقش موثری ایفا کند.

میرزاده در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از واحدهایی است که در جذب هیأت علمی بسیار موفق عمل کرده است.

جذب ۲۰ هزار هیات علمی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان واحدهای دانشگاهی استان کرمانشاه تأکید کرد: باید در سال آینده ۲۰درصد درآمدهای واحدها از محل هایی غیر از شهریه به دست آید.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *