پاسخ وزارت علوم به شائبه‌ کم شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد

پاسخ وزارت علوم به شائبه‌ کم شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن این بیانیه به شرح زیر است:

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید، ساماندهی مراکز آموزش عالی و ارتقای کیفیت آموزشی بوده است در همین راستا ضمن اجرای برنامه‌های متعدد، طرح آمایش آموزش عالی، تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و جهت اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر گونه گسترش مراکز آموزش عالی و تصویب رشته‌ها منوط به احراز شرایط و شاخص‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی بوده و مقرر شده این روند در مورد کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شود. به این ترتیب صرفاً به رشته‌هایی که دارای مجوز از شورای گسترش باشند، ظرفیت پذیرش دانشجو داده می‌شود.

وزارت علوم تاکنون ضمن توجه به کلیه توافق‌های به عمل آمده براساس ضوابط و مقررات تعیین شده و براساس اصول همکاری‌های همه جانبه با دانشگاه آزاداسلامی، سیاست‌های تعیین شده را اعمال و درخواست‌های مختلف دانشگاه آزاداسلامی را مورد بررسی قرار داده و اتخاذ تصمیم کرده است.

بدیهی است از این پس نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حفظ آرمان‌های متعالی وزارت علوم و ارتقای کیفیت آموزشی و با نگاهی واقع‌بینانه در این راستا گام برداشته و آمادگی خود را جهت دریافت مستندات و بررسی کلیه درخواست‌های گذشته و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌دارد تا پس از بررسی، نتیجه را به واحدهای مربوطه جهت اجرا اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *