اصلاحات دفترچه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

دستو‌رالعمل اعطای ۱۰۰ میلیون تومان «گرنت پژوهشی آغاز» برای جذب و حفظ دانش‌آموختگان برجسته دکتری ۱۰۰ دانشگاه اول لیست رتبه‌بندی جهانی ابلاغ شد

بسته حمایتی “گرنت پژوهشی آغاز” برای جذب و حفظ دانش‌آموختگان برجسته فارغ‌التحصیل مقطع دکتری ۱۰۰ دانشگاه اول لیست رتبه‌بندی جهانی در مراکز علمی کشور اعطا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران)، در راستای اجرای رسالت و انجام ماموریت خود بسته حمایتی “گرنت پژوهشی آغاز” را تعریف و آغاز کرده است.

هدف از اجرای این طرح حمایت از جذب و حفظ دانش‌آموختگان برجسته فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از مراکز علمی معتبر دنیا، در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است.

متقاضیان دریافت این گرنت باید فارغ‌التحصیل با درجه عالی از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان (۱۰۰ دانشگاه اول لیست رتبه‌بندی جهانی) و در یکی از مراکز علمی کشور جذب و آغاز به کار کرده باشند.آنها همچنین باید پروژه تحقیقاتی در چارچوب اولویت‌های تحقیقاتی کشور تعریف و ارائه نمایند.

مبلغ گرنت پژوهشی آغاز تا یک میلیارد ریال است و پرداخت هزینه‌های اجرای پروژه طبق برنامه زمانی پروژه و با تایید ناظر انجام می‌شود. اما در صورت نیاز و ضرورت برای خرید خدمات آزمایشگاهی مبلغی هم اختصاص پیدا می‌کند.

بیش از ۵۰ درصد منابع مالی گرنت پژوهش آغاز، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تامین شده است. متقضایان استفاده از این حمایت می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه ثبت‌نام باید به سایت بنیاد ملی علم ایران به نشانی www.insf.org مراجعه کنند.

منبع

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه پژوهشگران و اندیشمندان محترم می رساند صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اقدام به اجرای بسته حمایتی  “گرنت پژوهشی آغاز” نموده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران)، صندوق در راستای اجرای رسالت و انجام ماموریت خود بسته حمایتی “گرنت پژهشی آغاز” را تعریف و آغاز نموده است. هدف از اجرای این طرح حمایت از جذب و حفظ دانش آموختگان برجسته فارغ التحصیل مقطع دکتری از مراکز علمی معتبر دنیا، در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها کشور، می باشد.

بر این اساس شرایط دریافت گرنت پژوهشی آغاز به شرح ذیل به اطلاع کلیه پژوهشگران  و اندیشمندان می رسد:

  1. متقاضیان باید فارغ التحصیل با درجه عالی از یکی از دانشگاه های برتر جهان(۱۰۰ دانشگاه اول لیست رتبه بندی جهانی) باشند.
  2. متقاضیان دریافت گرنت بایستی در یکی از مراکز علمی کشور جذب و آغاز به کار کرده باشند.
  3. متقاضیان دریافت گرنت بایستی پروژه تحقیقاتی در چارچوب الویت های تحقیقاتی کشور تعریف و ارائه نمایند.
  4. پروژه ها بایستی در قالب فرمت های پژوهشی صندوق ارائه گردند.
  5. پروژه های مورد اقبال متقاضیان در الویت انتخاب قرار می گیرند.
  6. پروژه ها در کمیته ای ویژه که برای انجام اینکار تشکیل می شود، بررسی و در صورت تایید و تصویب برای نظارت بر اجرای پروژه ناظر تعیین می گردد.
  7. مبلغ گرنت پژوهشی آغاز تا یک میلیارد ریال است.
  8. پرداخت هزینه های اجرای پروژه طبق برنامه زمانی پروژه و با تایید ناظر انجام می شود.
  9. در صورت نیاز و ضرورت جهت خرید خدمات  آزمایشگاهی مبلغی اختصاص پیدا می کند.
  10. ما بقی ضوابط حاکم براجرای پروژه همانند ضوابط پروژه های تحقیقاتی صندوق خواهد بود.
  11. بررسی تقاضای دریافت گرنت پژوهشی آغاز هر ساله انجام می شود.
  12. در راستای افزایش گرنت های پژوهشی آغاز سیاست جذب مشارکت حمایتی سازمانها، نهادها ، بنیادها و اشخاص،تدوین و اطلاع رسانی خواهد شد.

    شایان ذکر است بیش از ۵۰ درصد منابع مالی گرنت پژوهش آغاز توسط معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده که جای تشکر و سپاس فراوان دارد.