رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مجوز ۲۰۰ موسسه اعزام دانشجو تمدیده شده است، گفت: موسسه‌های غیرمجاز قبل لغو مجوز تعهدات خود را به دانشجویان عملی کردند.
مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موسسه‌های غیرمجاز اعزام دانشجو، گفت: این موسسه‌ها تنها کار پذیرش و جذب دانشجویان را داشتند و تا قبل از لغو مجوز، تمام تعهدات خود به دانشجویان را عملی کردند.

وی با بیان اینکه این موسسه‌ها به تمام مراجعه کنندگان خود پاسخ دادند، افزود: موسسه‌های اعزام دانشجویی که در ارائه سرویس مناسب به دانشجویان کوتاهی کرده یا هزینه‌های بالاتر از حد متعارف دریافت کردند، غیرمجاز شناخته شده و مجوزهای شان لغو شد.

صدیقی با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۲۲۷ گزارش عملکرد موسسه‌های اعزام دانشجو را به جد بررسی کردند، اظهار داشت: ضمن تذکر به فعالیت حدود ۴۰ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور، مجوز ۲۰۰ موسسه تمدید شد.

به گفته معاون وزیر علوم، در برخی از موارد، امتیاز تاسیس این موسسه‌ها از مسئولانشان گرفته شد چرا که جاذبه این موسسه‌ها برای بسیاری از مشتاقان اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تعداد این دسته از موسسه ها کاهش یافته است، یادآور شد: تعامل مناسبی با حوزه نیروی انتظامی داشته ایم که با اعلام نام برخی از موسسه‌های غیرمجاز، برخوردهای لازم صورت گرفت.

صدیقی تاکید کرد: برای راحتی و آسودگی خاطر دانشجویان، اسامی موسسه‌های مجاز که مطابق قوانین اقدام می کنند در سایت سازمان امور دانشجویان اعلام شده است.

وی اعلام کرد: در سال ۹۴ تقاضا برای ایجاد موسسه اعزام دانشجو داشتیم اما به هیچ یک از این تقاضا ها پاسخ داده نشده است.