ه دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند. در فارسی گاه به اشتباه به بورس تحصیلی «بورسیه» نیز گفته می‌شود. این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تامین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس استبراساس دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، نفرات اول تا سوم دانش‌آموختگان دورهٔ کارشناسی ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در دورهٔ کارشناسی ارشد برابر با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، داشتن کتب تألیفی و یا ترجمه شده در زمینه‌های علمی، دارا بودن دست‌کم یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های علمی، دارا بودن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور و نیز مخترعان و مکتشفان که اختراعات و اکتشافات آنان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، ارائه‌دهندگان پیشنهاد سبک‌های هنری کاربردی با تأیید از مراجع ذیربط و مربیان آموزشی و پژوهشی می‌توانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

بورسیه پژوهشی دکتری رشته زمین شناسی دانشگاه آراس، دانمارک

دانشگاه آراس یکی از دانشگاه های فوق العاده برجسته در کشور دانمارک است که در سال ۱۹۲۸ تاسیس گردیده است. این دانشگاه، دومین دانشگاه قدیمی دانمارک و بزرگترین مرکز آموزش عالی در این کشور است که میزبان بیش از ۴۵ هزار دانشجو است.

همچنین، دانشگاه آراس دارای بیش از ۱۵ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی پیشرفته است که در زمینه های نوآورانه و علوم پایه به فعالیت می پردازند. نگاهی به تازه ترین رده بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهان، که توسط موسسه ARWU در سال ۲۰۱۶ انجام پذیرفته است، نشان می دهد که دانشگاه آراس در رتبه شصت و پنجم جهان قرار گرفته است.
در راستای حمایت از دانش پژوهان و محققان برتر در سرتاسر جهان، دانشگاه آراس هر ساله اقدام به ارائه بورس های تحصیلی و پژوهشی معتبر و متعددی می نماید.

در این راستا، این دانشگاه اقدام به ارائه بورس تحصیلی در مقطع دکتری در رشته زمین شناسی نموده است و تمامی دانشجویان و علاقه مندان حائز شرایط می توانند متقاضی این فرصت پژوهشی شوند.

آخرین مهلت ارسال درخواست:

بورسیه پژوهشی دکتری رشته زمین شناسی دانشگاه آراس، دانمارک

۱ آگوست ۲۰۱۷ (۱۰ مرداد ۱۳۹۶)
تاریخ آغاز دوره:سال تحصیلی آتی
محل تحصیل:دانشگاه آراس، دانمارک
ارزش بورس اعطایی:تامین هزینه تحصیل و دریافت حقوق معین

شرایط و ضوابط:

بورسیه پژوهشی دکتری رشته زمین شناسی دانشگاه آراس، دانمارک
•دارا بودن مدرک فوق لیسانس در رشته زمین شناسی
•دارا بودن مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
•ارائه دو عدد توصیه نامه از اساتید بنام در رشته مذکور
نحوه ارائه درخواست سامانه پذیرش آنلاین
لینک دانشگاه و دسترسی به اطلاعات بیشتر