دانشگاه الزهرا توانایی کسب جایگاه نخست دانشگاه های ویژه بانوان دنیا را دارد

دانشگاه الزهرا توانایی کسب جایگاه نخست دانشگاه های ویژه بانوان دنیا را دارد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا گروه فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی عصر چهارشنبه پس از بازدید از طرح های عمرانی دانشگاه الزهرا (س) در جمع هیئت رئیسه و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه حضور یافت و در جریان وضعیت فعلی و روند توسعه این دانشگاه قرار گرفت.
وی با اظهار خرسندی از هدف گذاری دانشگاه الزهرا (س) برای کسب جایگاه نخست دانشگاه های ویژه بانوان در دنیا تا سند چشم انداز 20 ساله، تدوین برنامه راهبردی در این دانشگاه را نشانه جدیت و پشتکار مدیریت این دانشگاه برای دستیابی به اهداف دانست.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه وزارت علوم برای افزایش پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور اظهار داشت: دانشگاه الزهرا (س) می تواند دانشجویان بسیاری را از کشورهای مسلمان و همسایه جذب کند.
وی گفت: برنامه وزارت علوم اصلاح نسبت استاد به دانشجو است و همه دانشگاه ها از جمله دانشگاه الزهرا (س) می توانند در همین راستا از ظرفیتی که بنیاد ملی نخبگان برای جذب ایرانیان نخبه خارج از کشور در نظر گرفته، استفاده کنند.
فرهادی با اشاره به جایگاه رشته های هنری در دانشگاه الزهرا (س) افزود: در آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی که به زودی ابلاغ می شود، شرایط بهتری برای استادان گروه های هنر و علوم انسانی پیش بینی شده و تکیه این آیین نامه به ارائه مقالات پژوهشی نیست.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در این نشست انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س) گزارشی از وضعیت فعلی و برنامه توسعه این دانشگاه در زمینه های آموزشی، پژوهشی و عمرانی ارائه کرد.
وزیر علوم پس از حضور در یادمان شهدای دانشگاه الزهرا (س) و ادای احترام به مقام شامخ آنان، از پروژه های در حال احداث خوابگاه دانشجویی، آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی این دانشگاه بازدید کرد و در جریان پیشرفت آنها قرار گرفت.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *