بورسیه دکتری عمران، سازه آمار در بلژیک

ه دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند. در فارسی گاه به اشتباه به بورس تحصیلی «بورسیه» نیز گفته می‌شود. این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تامین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس استبراساس دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، نفرات اول تا سوم دانش‌آموختگان دورهٔ کارشناسی ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در دورهٔ کارشناسی ارشد برابر با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، داشتن کتب تألیفی و یا ترجمه شده در زمینه‌های علمی، دارا بودن دست‌کم یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های علمی، دارا بودن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور و نیز مخترعان و مکتشفان که اختراعات و اکتشافات آنان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، ارائه‌دهندگان پیشنهاد سبک‌های هنری کاربردی با تأیید از مراجع ذیربط و مربیان آموزشی و پژوهشی می‌توانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

بورسیه دکتری عمران، سازه، جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت، بیزینس (کسب و کار)، ریاضی، آمار در بلژیک

دانشگاه کاتولیک لُوِن یا کِی یو. لُوِن، (University of Leuven) بزرگ‌ترین دانشگاه دوچ زبان در هلند، بلژیک و لوکزامبورگ و از جملهٔ قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاههای اروپاست که از سال ۱۴۲۵ میلادی در شهر تاریخی لووندر منطقهٔ هلندی زبان کشور بلژیک به نام «فلندرز» واقع شده است.

این دانشگاه بدنبال اختلافات تاریخی و ریشه دار میان هلندی و فرانسوی زبانهای بلژیک طی سالهای ۱۹۶۸-۱۹۷۰ به دو دانشگاه مستقل تجزیه شد. در حال حاضر، دانشگاه فرانسوی زبان لوون با نامUniversité catholique de Louvain دانشگاه کاتولیک لوون و در شهر «لوون-نو» فعال می‌باشد. طی سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تلاشهای فراوانی از سوی مجموعهٔ مدیریت دانشگاه برای کاستن از اهمیت وجه مذهبیِ هویت دانشگاه لوون صورت گرفت. حاصل این اقدامات٬ کاستن عبارتKatholieke به Kدر نام هلندی و حذف عبارت Catholic از نام انگلیسی دانشگاه است. در بلژیک دانشگاههای «گنت» و «انتورپ» از نظر مذهبی خنثی و دانشگاه «آزاد بروکسل» دانشگاهی «غیر مذهبی» است. اما این تفاوتها بیشتر وجه تاریخی داشته، خود را بیشتر در رسوم و سنتهای هر یک از این دانشگاهها نشان می‌دهد و تاثیری چندانی در پژوهشهای جاری آنها ندارند.

دانشگاه لوون مجموعه‌ای پژوهشی است و در بسیاری از رتبه بندیهای بین‌المللی جزو دانشگاههای برتر اروپا و جهان به شمار می‌رود. در مقایسه با دانشگاه لوون-نو، بودجهٔ تحقیقاتی دانشگاه لوون تقریباً سه برابر و از نظر موفعیت بین‌المللی و وجههٔ علمی به مراتب از وضیعت بهتری برخوردار است. برای مثال: در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ و بر اساس رتبه بندی بین‌المللی موسسه «تایمز» دانشگاه لوون از نظر کیفیت کلی آموزش و پژوهش، با احتساب رشته‌های انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، پایه و کشاورزی، جایگاه ۵۸-ام را در دنیا و ۱۳-ام را در اروپا کسب کرده است.

بورسیه دکترا در دانشگاه لُووِن، (University of Leuven) در کشور بلژیک برای رشته های اقتصاد، اقتصاد کسب و کار، مهندسی تجاری، مهندسی عمران، ریاضیات، جامعه شناسی یا مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *