پاسخ به سؤالات متداول داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ آزاد

 

پاسخ به سؤالات متداول داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ آزاد

۱- دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد را از کجا می‎توان دریافت کرد؟

– دفترچه‎ای جهت اعلام رشته‎محل‎ها و ظرفیت‎های درنظرگرفته‎شده برای تکمیل ظرفیت دکتری سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر نشده است و داوطلبان عزیز می‎توانند جهت اطلاع از رشته‎ها و ظرفیت‎ها از طریق منوی سمت راست سامانه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد در سایتazmoon.org ، جدول رشته و گرایش‎ها و نیز جدول محل‎های دانشگاهی را مشاهده نمایند و در صورت وجود ظرفیت برای رشته مدنظر، نسبت به خرید کارت اعتباری و نیز انتخاب رشته اقدام نمایند.

۲- چه کسانی می‎توانند در تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد شرکت کنند؟ آیا کسانی که دعوت به مصاحبه نشده‎اند نیز می‎توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؟

– بنا بر اعلام دانشگاه آزاد، تنها داوطلبانی که در مرحله اول به مصاحبه برای دوره تخصصی دعوت‌ شده‌اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؛ البته هرکس در هر استانی که مصاحبه‌اش را انجام داده، می‌تواند در همان استان انتخاب‌رشته کند. به عنوان مثال، اگر داوطلبی در استان اصفهان مصاحبه اولیه‌ را انجام داده، صرفاً می‌تواند در همه واحدهای دانشگاه استان اصفهان شرکت کند.

۳- در تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ آزاد چند رشته‎محل را می‎توان انتخاب کرد؟ آیا امکان انتخاب رشته‎ای بجز رشته امتحانی وجود دارد؟

– هر داوطلب مجاز است متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر تا ۲۰ کدرشته‎محل را انتخاب نماید. بنابراین امکان انتخاب رشته‎محل‎هایی غیر از رشته امتحانی داوطلب مهیا نخواهد بود.

۴- آیا با شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد، قبولی قبلی داوطلب از بین می‎رود؟

– بنا بر اعلام دانشگاه آزاد، در صورت قبولی یا رد شدن در تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی لغو نخواهد شد.

۵- آیا تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد و سراسری یکسان است؟

– خیر، در حال حاضر ثبت‎نام تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۶ آزاد از طریق سامانه این دانشگاه فعال است و زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۶ مهرماه است.

۶- آیا با قبولی در رشته‎محل جدید در مرحله تکمیل ظرفیت، لازم است هزینه‎ای جهت انصراف از رشته‎محل قبولی قبلی و نیز هزینه‎ای جهت ثبت‎نام در رشته‎محل قبولی جدید پرداخت شود؟

– درصورت قبولی در رشته‏‎محل جدید در تکمیل ظرفیت، شهریه و کلیه مدارک دانشجو به واحد جدید ارسال می‎شود و نیازی به پرداخت هزینه انصراف از واحد قبلی و هزینه ثبت‎نام مجدد در محل قبولی جدید در تکمیل ظرفیت نخواهد بود.

۷- آیا شروع به تحصیل پذیرفته‎شدگان تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ آزاد از ترم مهر است یا بهمن؟

– بنا بر اعلام سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تعیین زمان شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی بر عهده واحدهای دانشگاهی است.

۸- آیا امکان شرکت در تکمیل ظرفیت برای داوطلبان دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد در سال ۹۶ وجود دارد؟

– مطابق روال سال‎های گذشته، امسال نیز تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد تنها برای داوطلبان حاضر در جلسه آزمون بوده و داوطلبان بدون آزمون مجاز به شرکت در این مرحله نیستند.

۹- کد دسترسی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری چیست؟

– در قسمت پایین کارنامه اولیه نتایج آزمون دکتری سال ۹۶ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در آدرس sanjesh.org اعلام شده، قسمتی با عنوان «کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی» وجود دارد که داوطلبان می‎توانند با با استفاده از آن نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

۱۰- آیا تکمیل ظرفیت دیگری هم برای آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد اعلام می‎شود؟

– فعلاً اخبار منتشره از سوی دانشگاه آزاد، مبنی بر اعلام تنها یک تکمیل ظرفیت برای مقطع دکتری در سال ۹۶ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *