ورزش مهم ترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی بین دانشجویان است

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی عصر پنجشنبه در ششمین گردهمایی روسای هیات های ورزش دانشگاهی کشور در مشهد افزود: هزینه کردن در بخش ورزش دانشگاهی سرمایه گذاری برای نشاط و سلامت دانشجویان است و در این زمینه مساله هزینه مطرح نیست.
وی اظهار کرد: اجرای برنامه های ورزشی در دانشگاهها در چارچوب ورزش همگانی، رقابت های منطقه ای، محلی، ملی و بین المللی دنبال می شود.
وی گفت: بر اساس پیمایش دانشجویی انجام شده در سال جاری، استفاده از مواد خطرناک و مشکل زا در بین دانشگاههای کشور رو به افزایش است.
صدیقی افزود: رشد مصرف مواد مخدر در دانشگاهها گرچه از بخش های دیگر کمتر است اما نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با مشکلاتی مواجه است اظهار کرد: با وجود تمام گلایه ها خروجی مثبت بوده و ایران در بیست و هشتمین دوره مسابقات ‘یونیورسیاد’ رتبه نهم را کسب کرد که حفظ و نگهداری این مقام سخت تر از بدست آوردن آن است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون بودجه ورزشی دانشگاهها بسیار ناچیز و به طور کلی 40 میلیارد ریال در سال است که با توجه به تعداد دانشگاههای کشور این بودجه تقریبا صفر است.
وی افزود: از سوی دیگر رشد اعتبارات ورزشی در بخش دانشگاهی در سال آینده نسبت به امسال با توجه به منابع محدود دولت، بسیار ناچیز و حدود 11 درصد است که باید برای تقویت هیات های ورزشی تلاش شود.
صدیقی با اشاره به انتخابات رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی کشور که با تاخیر مواجه شد اظهار کرد: برخی از تحرکات رخ داده در ماههای اخیر مطلوب مجموعه آموزش عالی کشور نبود، چرا که هر کس می تواند در این عرصه آزمایش کند و به رقابت بپردازد اما این رقابت ها باید دوستانه و اخلاقی باشد و فقط برای گرفتن پست و احراز مقام دنبال نشود.
وی ادامه داد: مایل نیستیم که این بی اخلاقی ها بر عرصه ورزش دانشگاهی کشور سیطره یابد چرا که ما ورزش اخلاقی می خواهیم نه ورزشی که به هر شکل و صورتی پیش رود.
وی همچنین از برگزاری انتخابات فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با نامزدهای قبلی ظرف یک ماه آینده خبر داد.

منبع مطلب : http://www.irna.ir/fa/News/81911565/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *