ظرفیت ۷۸ هزار نفری تکمیل ظرفیت ارشد ۹۶/ آغاز انتخاب رشته از دوشنبه

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره ظرفیت های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محل های تحصیلی آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش تعداد ۷۸ هزار و ۶۸۹ نفر در ۶ هزار و ۹۶۵ کدرشته محل از امروز شنبه ۲۲ مهرماه بر روی سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.

ارشد 96

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند با مطالعه دقیق این اطلاعیه در صورت واجد شرایط بودن و علاقمند بودن بر اساس مفاد اطلاعیه مذکور از روز دوشنبه ۲۴ مهرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: کلیه متقاضیانی که در جلسه آزمون حاضر بوده اند می توانند باتوجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۶ و مندرجات اطلاعیه مذکور حداکثر تا روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که در کدرشته محل های تحصیلی دارای شرایط خاص و بورسیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ پذیرفته شده اند حق انتخاب رشته در این مرحله را ندارند.

بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ داوطلبان‌ شرکت‌کننده در آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶ می‌رساند، نظر به‌ اینکه‌ بعضی‌ از دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی پس از اعلام نتایج، علاوه‌ بر ظرفیت‌های‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ‌انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی (شماره ‌۲)، برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ نموده‌اند و همچنین بعضی از مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را دارند، لذا داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بوده‌اند، براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه‌ها، برگ راهنمای آزمون مذکور و این اطلاعیه می‌توانند از تاریخ ۹۶/۰۷/۲۴ الی ۹۶/۰۷/۲۷ به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از جدول مندرج در این اطلاعیه اقدام نمایند.

موارد قابل‌ توجه‌:

۱‌- گـزینش‌ نهـایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌‌ محل‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ ۱ و ۲ آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ انجام‌ خواهد شد.

۲‌-‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

۳‌- چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌گردیده‌ (به‌ غیر از کدرشته محل‌های‌ بورسیه‌ وکدرشته‌ محل‌های‌ دارای‌ شرایط خاص‌ که‌ مطابق‌ بند ۲ فوق‌ حق‌ شرکت‌ ندارند) در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کدرشته‌ محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی) «کان‌ لم‌ یکن»‌ تلقی‌ می‌گردد و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ نمایند. لذا به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأکید می‌شود در انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه دقت‌ کافی‌ مبذول‌ دارند، در غیر اینصورت‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

۴- نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.

۵- در آن‌ دسته‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ نمایند.

۶- هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در آزمون کدرشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ باشد. 

۷- ضمناً اضافه می‌نماید که واحد اطلاعات و پاسخگویی به سؤالات در رابطه با این اطلاعیه از این تاریخ لغایت ۹۶/۰۷/۲۷ همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویــی به سؤالات می‌باشد، لذا داوطلبان گرامی می‌توانند در صورت نیاز فقط بـا شماره تلفن‌: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ تماس حاصل و از مراجعه حضوری در این خصوص جداً خودداری فرمایند.

 دریافت فایل جداول ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال‌ ۱۳۹۶ فرمت PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *