حذف رشته های غیرکیفی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی

حذف رشته های غیرکیفی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی

کنکوری ارشد دکترا :

علی عسکری روز شنبه در حاشیه سیزدهمین نشست هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : حذف رشته های غیرکیفی برای دانشجویان در حال تحصیل به خصوص در رشته های تحصیلات تکمیلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
242 نماینده مجلس شورای اسلامی سال گذشته با تصویب طرح ارزیابی رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، خواهان پایش این رشته ها شدند که این مصوبه از سوی رئیس جمهوری و وزارت علوم به دانشگاه آزاد ابلاغ شد.
در این مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی موظف شد تا پایان شهریورماه سال 95 نسبت به ارزیابی رشته های تحصیلی اقدام و نتایج را از طریق وزارت علوم به اطلاع رئیس جمهوری برساند.
* پایان مرحله اول طرح پایش رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت که مرحله اول پایش رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر وزارت علوم و از سوی معاونت هماهنگی امور استان ها، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی به پایان رسید.
عسکری افزود : با تکمیل ارزیابی رشته های تحصیلی تا پایان شهریورماه نتایج آن با ابلاغ به مراجع قانونی، در دستور کار این دانشگاه قرار خواهد گرفت.
وی هیچ اشاره ای به تعداد و نوع رشته های غیرکیفی که در دستور حذف احتمالی این دانشگاه قرار دارند، نکرد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی با رویکرد کیفی نگری از این مصوبه مجلس شورای اسلامی استقبال کرد و این روند را به دقت انجام می دهد.
وی حذف رشته های غیرکیفی، ارتقاء هیات علمی، جذب هیات های علمی جدید متناسب با استانداردهای پیش بینی را از اهداف ارزیابی رشته های تحصیلی در این دانشگاه برشمرد.
* جذب سالانه پنج هزار هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت که براساس مصوبه ابلاغی رئیس جمهوری این دانشگاه موظف به جذب سالانه پنج هزار عضو هیات علمی است.
عسکری افزود : با طرح ارزیابی رشته های تحصیلی و با حذف احتمالی برخی از رشته های تحصیلی باید بازنگری نیز در این مصوبه از سوی دولت صورت گیرد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت که بودجه سال جاری این واحد دانشگاهی با 100 هزار میلیارد ریال مصوب و به استان ها ابلاغ شد.
عسکری افزود : حقوق و مزایای 60 هزار نیروی استخدامی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نیز براساس مصوبه مجلس در سال جاری به کارمندان و حقوق بگیران پرداخت شده است.
به گفته وی بیشترین مبلغ بودجه دانشگاه آزاد اسلامی که از محل درآمدهای این دانشگاه کسب شده نیز برای طرح های عمرانی و کیفی سازی فضای آموزشی هزینه می شود.
سیزدهمین نشست هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به منظور بررسی عملکرد این واحد دانشگاهی و تعیین برنامه ها و راهبردهای آینده صبح روز شنبه با حضور حمیدمیرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استاندار مازندران در ساری برگزار شد.
دانشگاه آزاد اسلامی مازندران 13 واحد دانشگاهی و 65 هزار دانشجو دارد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *