پاسخ مشاور سازمان سنجش به دو سوال داوطلبان آزمون دکتری

پاسخ مشاور سازمان سنجش به دو سوال داوطلبان آزمون دکتری/الزام رشته انتخابی داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ تا فردا سه‌شنبه هفتم آذرماه است و متقاضیان باید در این مهلت با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آماده کردن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس به دو سوال عمده داوطلبان آزمون دکتری پاسخ داد.

داوطلبان آزمون دکتری با این سوال مواجهند که آیا امسال برای پذیرش در دانشگاه آزاد نیز باید در آزمون سازمان سنجش شرکت کنند یا آزمون جداگانه‌ای برگزار می‌شود؟

توکلی در پاسخ به این سوال گفت: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود، بنابراین داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در همین آزمون شرکت می‌کنند و برای شرکت در این آزمون نیز تا فردا سه‌شنبه هفتم آذرماه مهلت دارند که از طریق سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

سوال دیگر داوطلبان آزمون دکتری این است که آیا رشته انتخابی آن‌ها در آزمون دکتری باید مطابق با رشته مدرک کارشناسی ارشدشان باشد یا خیر؟

توکلی در پاسخ به این سوال نیز گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام باید اطلاعیه و دفترچه راهنمای ثبت‌نام که بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد را مطالعه کنند.

وی افزود: در دفترچه راهنمای ثبت‌نام جدولی لحاظ شده که رشته‌های متناسب کارشناسی ارشد و دکتری در آن آمده است و قطعا باید رشته انتخابی داوطلبان آزمون دکتری متناسب با مدرک کارشناسی ارشدشان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *