طرح مطالبات دانشجویان دکتری با هیات رئیسه دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رئیس و معاونین دانشگاه ارومیه با اعضای «کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم» در دانشگاه ارومیه برگزار شد. در این جلسه که به درخواست «کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم» انجام شد، مطالبات درون دانشگاهی دانشجویان دکتری مطرح و در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در مورد پذیرش بی رویه دانشجوی دکتری در دانشگاه ارومیه گفت: تاکنون ظرفیت های رشته های مختلف برای پذیرش دانشجو و ارسال آن به سازمان سنجش، توسط معاونت آموزشی دانشگاه انجام می شد که از امسال مقرر شد پس از تایید اداره تحصیلات تکمیلی، مورد تایید نهایی هیات رییسه دانشگاه نیز قرار گیرد. ثانیا براساس برنامه راهبردی که به تصویب وزارت علوم نیز رسیده، مقرر شد، پذیرش ۱۱درصد دانشجویان دکتری، به ۷ درصد کاهش پیدا کند.

یکی از دانشجویان دکتری با انتقاد از مصوبه دانشگاه ارومیه مبنی بر عدم بکارگیری اعضای هیات علمی از میان فارغ التحصیلان دانشگاه های محل تحصیل گفت: مهم ترین عواقب این مصوبه تاسف بار و توهین آمیز فاقد صلاحیت کردن و بی اعتبار کردن سطح علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه است. ما دانشجویان دانشگاه ارومیه مجدانه خواستار لغو قطعی و هر چه سریع تر این مصوبه هستیم.

یکی دیگر از دانشجویان دکتری گفت: شنیده ایم که سقف هزینه رساله ورودی های ۹۵ و بالاتر را به ۸ میلیون تومان افزایش داده اید که تقاضای ما تعمیم این رقم حداقل به ورودی های ۹۴ نیز است.

رئیس دانشگاه گفت:  پرداخت شهریه در ترم ۱۰، موضوعی است که حتما باید در شورای آموزش دانشگاه مطرح شود و نهایتا اگر موافقت شود مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه ارومیه به مشکلات دانشجویان دکتری برای اسکان در خوابگاه، در طول تابستان اشاره کرد که دکتر نظریانی معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه در پاسخ به آن گفت: این مشکل برای تابستان سال آینده رفع خواهد شد.

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *