آغاز اولین دوره دانشجویان دکتری «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی»

آغاز اولین دوره دانشجویان دکتری «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی»

به گزارش ایسنا، دکتر امیر هومن حمصی با بیان اینکه رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» تلفیقی از رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی صنایع چوب و کاغذ است، افزود: فارغ‌التحصیلان از همه رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی منابع طبیعی و مهندسی کشاورزی می‌توانند وارد مقطع دکتری این رشته شوند.

وی درباره اهمیت راه‌اندازی و تربیت متخصص در این رشته بین رشته‌ای، اظهار داشت: امروز بسیاری از صنایع به سمت استفاده از مواد مرکب جدید با خصوصیات ویژه می‌روند. در ساخت این قبیل مواد مرکب سعی می‌شود از مواد تجدیدپذیر از جمله الیاف طبیعی و پلیمرهای زیستی تخریب‌پذیر استفاده شود.

دکتر حمصی درباره حوزه کاربرد کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی نیز گفت: حوزه کاربرد چنین فرآورده‌هایی در اجزای داخلی و بیرونی ساختمان، برای مصالح باربر و مصالح تزئینی، در صنایع خودروسازی و کارخانه‌های ساخت انواع مصنوعات زندگی است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات در پایان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی خبر داد و گفت: دانش فنی مربوط به این حوزه موجود است و تلاش می‌کنیم در زمینه رشته «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی»، ارتباط لازم را با حوزه صنعت و سرمایه‌گذاران برقرار کنیم.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وزارت علوم مجوز راه‌اندازی رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را صادر کرده است.

منبع ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *