۶۰ درصد ظرفیت آزمون‌های وزارت بهداشت به سهمیه‌ای‌ها و تنها ۴۰ درصد به داوطلبان آزاد

۶۰ درصد ظرفیت آزمون‌های وزارت بهداشت به سهمیه‌ای‌ها و تنها ۴۰ درصد به داوطلبان آزاد

دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اعمال سهمیه ۵ درصدی فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران در آزمون دستیاری ۹۷ گفت: این مساله قانون مجلس است و ما مجری قانون هستیم و ناگزیریم این مساله را اعمال کنیم مگر اینکه مجلس تصمیم دیگری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته برگزاری این آزمون قانون مجلس بعد از آغاز ثبت نام تصویب شد به همین دلیل این موضوع در آزمون گذشته اعمال نشد، گفت: در حال حاضر این سهمیه ها در دفترچه قید شده و طبق ماده ۹۰ برنامه توسعه پنجم،‌۵ درصد ظرفیت ها در صورت داشتن حد نصاب به فرندان و همسران ایثارگران اختصاص داده شده و اجرایی می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۲۵ درصد سهمیه آزمون به فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد تعلق می گیرد و ۳۰ درصد نیز سهمیه بومی است،خاطرنشان کرد: با تخصیص ۵ درصد سهمیه فرزندان و خانواده های جانبازان و ایثارگارن در واقع ۶۰ درصد از ظرفیت آزمون‌ها به سهمیه‌ای‌ها تعلق گرفته است و تنها ۴۰ درصد پذیرفته شدگان آزاد هستند و این امر موجب اعتراض به اعمال سهمیه ۵ درصدی از سوی داوطلبان آزمون شد.

وی افزود: ما ناچار هستیم طبق قانون مجلس عمل کنیم و نمایندگان مردم که این موضوع را تصویب کرده‌اند باید پاسخگوی اعتراضات باشند.

پور کاظمی ادامه داد: البته جلسات مفصلی در این زمینه گذاشته شده است و جلسه ای نیز با حضور رییس جمهور در شواری عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و جمع بندی صورت گرفته است و قرار است تصمیماتی را در این بحث بگیرند و هر تصمیمی  گرفته شود ما موظف به اجرای  آن هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جلسات صورت گرفته تصمیمات خوبی گرفته شده که اگر به نتیجه برسد منجر به  اتفاقات خوبی میشود، خاطرنشان کرد: یکی از جمع بندی ها این بود که ظرفیتهای دندانپزشکی، پزشکی، دارو سازی افزایش پیدا کند. بر همین اساس وزارت بهداشت ۴۰۰ نفر به ظرفیت آزمون سراسری اضافه کرد و داوطلبان انتخاب رشته خود را در این رشته ها انجام دادند.

منبع ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *