اعتراض داوطلبین ارشد معماری به انصراف دانشگاه تهران از پذیرش دانشجو

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری به اعلام انصراف دانشگاه تهران از پذیرش دانشجو معترضند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری، در نامه‌ای مراتب اعتراض خود را نسبت به اینکه دانشگاه تهران برخلاف روال عادی هرساله و بدون دلایل واضح و روشن و در زمان نامناسب اعلام انصراف از گرفتن دانشجو در سال جاری ۹۵ در گرایش‌های فناوری گرایش بایونیک، مدیریت پروژه و ساخت، مطالعات معماری و معماری داخلی  نموده است، اعلام کردند.

این در حالی است که نیمی از ظرفیت پذیرش این گرایش‌ها در اختیار دانشگاه تهران است که با این اتفاق، عملا شانس قبولی در این رشته در کل کشور به نصف می‌رسد و به طبع، برنامه ریزی بسیاری از داوطلبان و دانشجویان، به هم می‌خورد و محاسباتشان کاملا تغییر پیدا می‌کند.

در نامه دانشجویان خطاب به خبرنامه دانشجویان ایران آمده است:

باسمه تعالی

خبرنامه دانشجویان ایران
باسلام
احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانبان جمعی از داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری، متاسفانه مطلع شده ایم که دانشگاه تهران برخلاف روال عادی هرساله و بدون دلایل واضح و روشن و در زمان نامناسب از پذیرش دانشجو در سال جاری ۹۵ در چهار گرایش فناوری گرایش بایونیک، مدیریت پروژه و ساخت، مطالعات معماری و معماری داخلی اعلام انصراف نموده است.

با عنایت به جایگاه والای دانشگاه تهران از سویی محدود بودن تعداد پذیرش دانشجو در این رشته ها در سطح کشور که تقریبا نیمی از این پذیرش نیز توسط دانشگاه تهران انجام می‌پذیرد، این تصمیم  خلق الساعه و بدون اطلاع قبلی، تضییع حقوق داوطلبین نخبه و زحمتکش را در پی خواهد داشت و موجبات ناامیدی آن دسته از داوطلبینی است که با برنامه ریزی‌های هدفمند، تلاش زیادی را در جهت موفقیت در این آزمون انجام داده‌‎اند.

لذا خواهشمند است برای جلوگیری از تضییع حقوق این دسته از جوانان عزیز کشورمان دستور فرمایید تا مراتب پیگیری شده و با اتخاذ تصمیمی درست و عادلانه توسط مسئولین ذیربط، از این ظلم آشکار جلوگیری به عمل آید.

باتشکر از حسن توجه و عنایت شما
جمعی از داوطلبین ازمون کارشناسی ارشد رشته های مجموعه هنرهای ساخت و مجموعه معماری

رو نوشت:
دفتر پیگیری شکایت های وزارت علوم و تحقیقات فناوری
سازمان سنجش آموزش کشور
دفتر محترم ریاست دانشگاه تهران
دفتر محترم ریاست امور آموزشی

تصویر نامه ارسالی دانشجویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *