آخرین آمار جذب هیات علمی در گروه علوم پزشکی

کمبود جدی هیات علمی در گروه علوم پزشکی/ آخرین آمار جذب استاد

 

دکتر سیدعلی حسینی  درباره فرخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۷ گفت: برنامه ای برای جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۷ نداریم و در انتظار مجوز جذب سازمان امور اداری و استخدامی هستیم.

وی گفت: در صورتی که مجوز صادر شود زمان احتمالی فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۷ به نیمه دوم سال ۹۷ موکول می شود.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درباره وضعیت جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی یادآور شد: در یکسال گذشته یک هزار و ۱۰۰ نفر در دانشگاه های علوم پزشکی جذب شدند. مجوز سازمان امور اداری و استخدامی نیز در همین محدوده بوده است.

وی گفت: متاسفانه از سال ۹۲ تاکنون، فقط توانستیم یک هزار و ۹۰۵ نفر مجوز هیات علمی از سازمان امور اداری و استخدامی بگیریم. یک بار در سال ۹۴ به ما یک هزار نفر مجوز داده شد و یکبار نیز در اردیبهشت ماه ۹۷ مجوز گرفتیم.

حسینی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مجوز اردیبهشت ۹۷ در ماه پایانی سال ۹۶ به صورت فراخوان اعلام شد و جذب هیات علمی در آن صورت گرفت.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به شدت دچار کمبود هیات علمی هستند. در طول ۵ سال گذشته که ما تنها یک هزار و ۹۰۵ مجوز دریافت کردیم، در مقابل بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از اعضای هیات علمی بازنشسته شده اند. بنابراین تعداد مازاد نگرفتیم زیرا تعداد دانشجویانی که نیاز به آموزش دارند هم بیشتر شده است.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت یادآور شد: در این مدت موسسات آموزشی نیز گسترش یافته اند و نیاز ما را به جذب هیات علمی بیش از پیش می کند. خروجی اعضای هیات علمی و ورودی مجوز یکسان است و همین مسئله در مقاطع به ویژه تخصصی دانشگاه ها را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: وزارت بهداشت در دانشگاه های کمتر برخوردار مجبور است از نیروی انسانی دارای تعهد خدمت برای امور آموزشی استفاده کند.

حسینی گفت: درخواست ما از سازمان امور اداری و استخدامی این است که به دانشگاه های علوم پزشکی توجه کنند. ما شرایط کشور را کاملا درک می کنیم و فراتر از نیازمان درخواستی نداریم. اما موضوع جذب هیات علمی و نظام سلامت مهم است و ویژگی دارد که نمی توان از آن دفاع نکرد و نیاز را مطرح نکرد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما اصرار داریم که ساختار ترکیبی ما در دانشگاه های علوم پزشکی و جذب هیات علمی باید به سمتی برود که کیفیت لازم در نظام سلامت تامین شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *