جزئیات تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در سال ۲۰۱۸

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه شاید آرزوی بسیاری از افراد باشد ، افرادی که به دنبال تحصیلات عالی در خارج از کشور خود هستند ، آیا شما نیز به دنبال تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هستید؟ آیا از روال کار تحصیل دندانپزشکی در فرانسه اطلاع کافی ندارید؟ آیا به دنبال شرح کاملی از سیستم مهاجرت به فرانسه و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هستید؟ و تا بحال اطلاعاتی جامع و کامل به زبان فارسی در مورد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه پیدا نکرده اید . در این مقاله ما سعی کردیم که با بهره گیری از منابع موثق اطلاعات به روز شده همچونوکیل مهاجرت به فرانسه در مورد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را به دست آورده و به زبان فارسی و با بیان شیوایی که همگان متوجه شوند و قابل درک برای همگان باشد گردآوری نماییم . و در صورت مطالعه ی این مقاله راجع به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه تا به انتها و داشتن سوالات بیشتر در ذهنتان میتوانید با ما تماس بگیرید و از ما مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

 جزئیات تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در سال 2018

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی بالای کشور فرانسه ، و زندگی در کشوری با تمدن قدیمی و تاریخی و پیشینۀ علمی درخشان یکی از اهداف اکثریت افراد بوده و میباشد . لکن باید در راه انتخاب این کشور جهت تحصیل به شرایط مورد نیاز آن نیز دقت کافی داشت تا خدای ناکرده باعث نگردد که انتخاب اشتباهی کرده باشیم و وقت و سرمایه ای را از دست داده و بعد از آن متوجه انتخاب اشتباهمان شویم .

آموزش دندانپزشکی و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در شانزده مدرسۀ دندانپزشکی تعیین شده از طرف دولت ارائه میگردد. هرکدام از این شانزده مدرسه که دوره های دندانپزشکی را ارائه مینمایند جهت پذیرش دانشجو و توسعه و اجرای شرایط خود کاملا آزادند که شرایط پذیرش دانشجویی خاص خود را داشته باشند . اگرچه در بسیاری از موارد کاندیداهای واجد شرایط شان باید حدقل مدرک لیسانس یا همان کارشناسی را ترجیحآ در یکی از زمینه های مرتبط با علوم داشته باشد ، و امتحان پذیرش مدرسه دندانپزشکی ملی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. تا برای ثبت نام برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه واجد شرایط شناخته شود .

مقررات مربوط به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هر ساله توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش فرانسه تدوین میگردند ، در هر سال برای هر دانشگاه یک تعداد ظرفیت پذیرش معین میگردد که درصدی از آن تعداد را به دانشجویان خارجی اختصاص میدهند و درصد آن را نیز هرسال اعلام مینمایند ، و دوره های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاههایی ارائه میشوند که تحت عنوان مراکز بیمارستانی – دانشگاهی CHU میباشند.

دوره های آموزشی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه و همچنین باقی رشته های مرتبط به علوم پزشکی در این دانشگاههای درمانی – آموزشی محور در سه مرحله انجام میپذیرد تا به پایان برسد . مرحلۀ اول دوره دوساله است و در پایان سال اول این دوره دانشجو باید امتحانش را با موفقیت پشت سر بگذارد ، این دورۀ مرحله اول با دوره مرحله اول رشته های دیگر علوم پزشکی یکسان است ، این امتحان که همان کنکور ورودی است برای  رشته های دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی هماهنگ و یکسان میباشد. در این دوره اولیه دوساله درسهای علوم پایه و درسهای فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی تدریس میگردند و پس از آن به بحث های آناتومی ، فیزیولوژی ، بهداشت دهان و دندان ، رادیولوژی ، طب پیشیگیری ، بیهوشی و دروس مرتبط با شاخه ی دندانپزشکی میپردازند.

کل دورۀ تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به طور نرمال شش سال به طول می انجامد ، که مرحله اول گفته شد که دو ساله است که بهد از انتهای سال اول باید کنکور ورودی بدهند ، پس از دو سال نیز مرحلۀ دوم آغاز میگردد که سه ساله میباشد  ، و مرحله سوم که مرحلۀ آخر است یکساله بوده و مربوط به شاخه تخصصی میباشد .

در سال آخر دانشجویان بطور عملی میتوانند با دادن امتحان و اخذ مجوز زیر دست یک دندانپزشک که سوپروایزر وی محسوب میگردد کار کنند و تحت نظر استاد خود به درمان بیماران بپردازند تا با کار در کنار یک دندانپزشک حرفه ای که تایید شده است به مهارت کامل در کار و طبابت دست یابند.

دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه چگونه میتوانند به هدف خود یعنی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه برسند؟

عملا در سیستم آموزشی فرانسه چیزی به عنوان پذیرش مستقیم در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی وجود ندارد ، و بدون گذراندن کنکور ورودی رشته دندانپزشکی یا پزشکی با موفقیت نمیتوانید وارد این رشته تحصیلی در دانشگاههای فرانسه شوید.

یک فرد خارجی غیر فرانسوی درصورت تمایل به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با دارا بودن هر سطحی از مدارج دانشگاهی در کشور خود (به جز کسانیکه دکتر متخصص دندانپزشک در کشور خود هستند) میبایست در دورۀ دو سالۀ مرحلۀ اول ورودی رشته دندانپزشکی یا پزشکی شرکت نموده و پس از پایان سال اول کنکور ورودی آن را با موفقیت بگذراند ، و پس از موفقیت در کنکور ورودی میتواند مدارک مرتبط با تحصیلات قبلی خود را ارائه نموده و ممکن است که آن را قبول نموده و مورد ارزشیابی و معادل سازی قرار دهند و بتواند از تحصیلات قبلی و واحدهایی که قبلا در کشور خود یا کشور دیگری گذرانده استفاده نماید. به طور کلی باید توجه داشت که مسئلۀ مهمی که تمامی متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با آن مواجه هستند نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسه در سطح بالایی میباشد و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان نداشته و یا باید به دنبال دانشگاههای خصوصی و بسیار گران بود. جهت دندانپزشکان و پزشکان نیز دوره های تخصصی وجود دارد که بهره مندی از آن نیز نیازمند سطح بالایی از زبان فرانسه میباشد .