جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

تحصیل در کشور اتریش به دلایل زیادی، از جمله سیستم گسترده ی آموزشی کشور اتریش و فرصت های آموزشی که در دانشگاههای این کشور وجود دارد علاقه مندان زیادی برای دانستن شرایط تحصیل در اتریش وجود دارد. این در حالی است که تحصیل در کشور اتریش یکی از راههای مهاجرت به این کشور و اقدام برای گرفتن اقامت دائم در کشور اتریش می باشد.

 جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

اتریش

کشور اتریش در مرکز اروپا قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۸٫۱۸۹٫۰۰۰ نفر دارد. کشور اتریش شاید از نظر مساحت به اندازه ی کشور امارات باشد یعنی کوچکتر از کشور پرتغال و کمی بزرگتر از کشور اسکاتلند. اتریش دارای ۹ ایالت است که در همسایگی کشور های آلمان، اسلواکی، ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، سوئیس و جمهوری چک است. پایتخت این کشور شهر وین است که جمعیت یک میلیون و ۵۲۳ هزار نفری دارد که حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت اتریش در این شهر زندگی می کنند و بقیه جمعیت آن در شهرستان ها هستند.

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش از امکانات زیادی برخوردار است کشور اتریش کشوری بسیار مناسب برای تحصیل می باشد که این موضوع به دلیل امکانات تحصیلی عالی در این کشور است. سیستم آموزشی در کشور اتریش به گونه ای است که از یک سنت قدیمی پیروی می کند به طوری که از عالی ترین متد های روز در اموزش استفاده می شود.

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

هزینه زندگی در اتریش

اتریش یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست اما با این جود هزینه های زندگی جاری در این کشور خیلی بالا نیست. هزینه های مربوط به خوراک و پوشاک و مسکن و حمل و نقل از جمله هزینه های عمده در این کشور هستند که فرد مهاجر حتما باید در جریان مقدار آن ها قرار بگیرد. این هزینه ها در هر سال بنا به متغیرهای اقتصادی، تغییر می کند و در هر سال رشد اندکی را دارد. البته باید در نظر داشت که طبق سلیقه و نوع خرج افراد هم ، این ارقام می توانند تغییر کنند. لذا ارقامی که ارائه می شود به صورت تقریبی می باشد. میزان درآمد افراد بستگی به نوع شغل و درآمد ماهانه آن دارد.

شهریه دانشگاه های اتریش

دانشجویانی که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه های اتریش تحصیل می کنند تقریبا شهریه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنند و شهریه دانشگاهها در اتریش بسیار پایین است. دانشجویان ساکن کشورهای اتحادیه اروپا (کسانی که یک مدرک را در اتحادیه اروپا اخذ کرده اند و یا با انتقالی به صورت عمومی  وارد دانشگاههای اتریش شوند ) فقط ترمی ۱۸ یورو به اتحادیه دانشجویی شهریه پرداخت می کنند که این مبلغ به مثابه ی تحصیل رایگان برای آن ها تلقی می شود. این در حالی است که برای دانشجویانی که از کشور هایی غیر از کشور های اتحادیه ی اروپا هستند علاوه بر ۱۸ یورو مبلغ ۷۲۶٫۷۲ شهریه به صورت سالیانه در نظر گرفته شده است. در صورتی که فرد بخواهد در رشته های تخصصی مقطع دکتری به زبان انگلیسی تحصیل نماید باید مدرک آیلتس زبان را به دانشگاه ارائه نماید. شهریه دانشگاهها در اتریش در مقطع دکتری برای هر ترم در حدود ۳۸۵ تا ۷۵۰ یورو است.

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

دانشگاه های اتریش

کشور اتریش دارای۲۲ دانشگاه دولتی، ۲۷ کالج، ۱۲ دانشگاه خصوصی، ۹ کالج آموزش و پرورش و ۲۱ دانشگاه علوم کاربردی غیر دولتی است.  از مهم ترین و معتبر ترین دانشگاه های اتریش و مراکز آموزش عالی آن می توان به دانشگاه های  وین، دانشگاه اقتصاد وین، دانشگاه دامپزشکی وین، دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین، آکادمی هنرهای زیبای وین، دانشگاه تکنیک وین، دانشگاه فنی وین، دانشگاه خصوصی زیگموند فروید، دانشگاه خصوصی مودال، دانشگاه خصوصی وبستر وین، دانشگاه منابع طبیعی، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، یوهان کپلر لینزهنر گراتس، پزشکی گراتس و دانشگاه تکنیک گراتس اشاره کرد.

ویزای تحصیلی اتریش

افراد بسته به کشور محل اقامت و مدت زمان اقامتشان، به اخذ ویزای آن کشور نیازمند هستند. به گونه ای که بدون ارائه دادن این ویزاها اجازه عبور از مرزهای کشور را ندارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

  • ارائه ی شناسنامه اصل و کپی آن
  • ارائه ی ریز نمرات مدارک تحصیلی مقطع قبلی
  • ارائه ی گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران
  • ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری
  • ارائه ی سند ازدواج یا طلاق
  • نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • دو قطعه ۳٫۴ / ۴٫۶
  • اصل و کپی تمام صفحات پاسپورت
  • پرینت حساب در سه ماه آخر
  • اجاره نامه خوابگاه یا مسکن در اتریش
  • بیمه نامه مسافرتی کشور اتریش
  • ارائه ی گواهی سلامت و بیمه درمانی کشور اتریش

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس

طول دوره ی لیسانس در اتریش برای برخی رشته ها سه سال و برای برخی دیگر حدودا چهار سال است. مزیت دیگری که دانشگاهای اتریش دارند قرار گرفتن واحدهای درسی در سیستم انتقال اروپا یا همان (ECTS) است که هر دانشجوی لیسانس باید برای اخذ مدرک کارشناسی ترمی ۳۰ واحد براساس ECTS پاس کند و نمره ی لازم را بگیرد که در مجموع برای رشته های ۳ سال می شوود ۱۸۰ واحد و برای دانشجویان رشته های ۴ ساله می شود ۲۴۰ واحد درسی که باید در این سیستم انتقال اعتبار اروپا بگذرانند. انواع رشته های علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم کسب و کار و ریاضیات و غیره در این مقطع در دانشگاههای اتریش در حال تدریس است.

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

تحصیل در اتریش در مقطع فوق لیسانس

طول دوره ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش با توجه به برنامه های درسی بین یک سال تا ۳ سال است. گذراندن واحدهای درسی در سیستم انتقال اعتبار اروپا یا (ECTS) در این مقطع نیز وجود دارد بدین ترتیب که در هر ترم دانشجو باید ۳۰ واحد در این سیستم با کسب نمره ی لازم را بگذراند. بر همین اساس اگر طول دوره ی فوق لیسانس یک سال باشد حداقل ۶۰ واحد درسی در سیستم انتقال اعتبار اروپا گذرانده می شود و اگر دوساله باشد ۱۲۰ واحد درسی. در بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاههای اتریش تدوین پایان نامه ی علمی بخشی از مطالعات مقطع فوق لیسانس به حساب می آید.

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع دکتری

برای تحصیل دکتری در اتریش دو سیستم آموزشی وجود دارد یکی گرفتن مدرک دکتری طی سه سال از طریق دوره های دکتری بولونیا و دیگری همان سیستم قدیمی که فرد دانشجو پس از اتمام دوران کارشناسی وارد مقطع دکتری شده و طی پنج سال مدرک این مقطع را اخذ می نماید. بدین ترتیب که دو سال اول آن به مثابه ی کارشناسی ارشد تلقی شده و بقیه ی آن برای تحصیل در مقطع دکتری می باشد. پذیرش در برخی دانشگاههای اتریش بدون مدرک زبان امکان پذیر است به طوری که شما پس از پذیرش می توانید دوره های زبان را در دانشگاه مقصد بگذرانید. شرایط پذیرش در دانشگاههای اتریش معمولا به رنک دانشگاه بستگی مستقیم دارد اینکه شما چه دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب می کنید در نحوه ی پذیرش تاثیر گذار است. معمولا پذیرش گرفتن از دانشگاههای خصوصی بسیار راحت تر بوده ولی بحث شهریه ها می تواند کمی شخص متقاضی را مردد کند.

جزئیات و شرایط کامل تحصیل در اتریش بدون محدوییت سنی

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی اتریش

گرفتن بورسیه های تحصیلی غالبا برای افرادی دست می دهد که رزومه ی علمی پرباری داشته باشند. این گرفتن بورسیه ی تحصیلی اتریش برای مقاطع بالاترمثل کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر تر است. سطح علمی دانشگاهها در اتریش متفاوت بوده و از همین روی بورسیه های تحصیلی در این کشور از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *