دانشگاه های رازی کرمانشاه و ازمیر ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه های رازی کرمانشاه و ازمیر ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش ;کنکوری ارشد دکترا، امضای تبادل دانشجو و استاد و فراهم کردن زمینه های همکاری برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این مراسم که در ساختمان مرکزی دانشگاه رازی برگزار شد، گفت: این دانشگاه به دنبال هم افزایی بیشتر با بخش صنعت و بازار است.
محمدابراهیم اعلمی ال آقا افزود: با توجه به تاکیدات دولت و برنامه ریزی کلان کشور مبنی بر هم افزایی دانشگاه و صنعت، دانشگاه رازی همکاری خوبی را با بخش صنعت برقرار کرده است.
وی همچنین به ظرفیت های دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: اکنون 13 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه رازی تحصیل می کنند که از این میزان سه هزار و 200 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
رییس دانشگاه رازی با اشاره به مراودات بین المللی دانشگاه رازی گفت: اکنون بیش از 170 دانشجوی خارجی که عمدتا عراقی هستند در دانشگاه رازی تحصیل می کنند.
اعلمی آل آقا گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین تفاهم نامه‌های خوبی را با دانشگاه‌های کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی منعقد کرده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه رازی 9 دانشکده و سه مرکز فعال در شهرستان های استان دارد و تعداد اعضای هیات علمی آن نیز بالغ بر 420 نفر هستند.
رییس دانشگاه رازی به حضور دانشمندان برجسته در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اساتید برجسته جهان اسلام همچون پروفسور شمسی پور، پروفسور خدایی و پروفسور قلیوند در دانشگاه رازی مشغول به فعالیت هستند.

* به تجربیات دانشگاه رازی نیازمندیم
نماینده دانشگاه ازمیر ترکیه نیز گفت: به تجربیات دانشگاه رازی کرمانشاه در زمینه شیمی نیازمندیم.
‘مورات عسگر’ اظهار داشت: دانشگاه ازمیر ترکیه یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور است که تدریس در تمامی دانشکده‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود.
این استاد دانشگاه ازمیر ترکیه عنوان کرد: همچنین در این دانشگاه مرکزی با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل شده که به دنبال پرورش استعدادهای دانشجویان مستعد در حوزه بازرگانی و تجارت است.
7445/8066/1352

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *