گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه ها انجام شود

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه ها انجام شود

به گزارش روز سه شنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، ریاست بر دانشگاه ها را مدیریت بر اصحاب تفکر و اندیشه خواند و اظهار کرد: عملکرد روسای دانشگاه ها قابل تقدیر است، زیرا با وجود تنوع سلایق، اندیشه و رفتارها، قابل مقایسه با سایر سازمان ها نیست.
وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل گفت: حفظ خط امام، راه و آرمان های والای امام وظیفه اصلی ما محسوب می شود و بزرگ ترین کار امام راحل، احیای هویت ما بوده و اینکه روش حیات حقیقی را به ما نشان داد.
محمدیان با تقدیر از تصویب طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این طرح بسیار مناسب و کاربردی بوده و بسیاری از معضلات آموزش عالی کشور را کاهش می دهد، ولی باید توجه داشت که اجرایی کردن و عملیاتی شدن مناسب این طرح برعهده دانشگاه هاست.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی در بخش دیگری به سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی یک سند بالادستی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و از روسای دانشگاه ها انتظار می رود با مطالعه کامل سند، نظرات کارشناسی خود را در جهت اجرای آن ارائه دهند.
محمدیان با تأکید بر چهار کارکرد مهم دفاتر نهادهای رهبری در دانشگاه ها گفت: بحث نماز و احیای مساجد دانشگاه ها و گسترش کارکردهای آن، جذب استادان مجرب برای تدریس دروس معارف اسلامی و ارتقای محتوای این دروس، ایجاد مهارت افزایی در کنار دانش افزایی در دانشگاه ها و رسیدگی به وضعیت تشکل های دانشجویی و استادان از کارکردهای مهم دفاتر نهادهای رهبری در دانشگاه هاست که امیدواریم با هماهنگی با مسئولان دانشگاهی به بهترین نحو صورت گیرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *