تاسیس مراکز زبان فارسی با بهره گیری از ظرفیت بنیاد ایرانشناسی و پیام نور

به گزارش کنکوری، دومین نشست معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور با رئیس بنیاد ایرانشناسی در راستای همکاری های مشترک در عرصه های ملی و بین المللی و استفاده از ظرفیت های هر دو مرکز علمی و فرهنگی، برگزار شد.
کریم نجفی گفت: این نشست با هدف، ایجاد فضایی مناسب برای گفت و گو و تبادل اندیشه و همکاری های اجرایی متخصصان حوزه های مختلف علمی و پژوهشی و فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت های موجود، برای اجرای طرح های مشترک و تبادل تجارب در زمینه های مختلف برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور افزود: مبادله ی تجربه ها، کتب و مجلات تخصصی، بانک های اطلاعاتی، نرم افزار، فیلم ها و نوارهای آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی و تاسیس مراکز زبان فارسی با بهره گیری از ظرفیت ها بنیاد ایرانشناسی و دانشگاه پیام نور، معرفی تمدن فرهنگ ایرانی اسلامی با همکاری بنیاد ایرانشناسی و دانشگاه پیام نور،راه اندازی رشته ایرانشناسی ویژه دانشجویان خارج از کشور با همکاری بنیاد ایرانشناسی، بهره گیری از ظرفیت دانشگاه در حوزه بین المللی و شبکه الکترونیکی در راه اندازی رشته ایرانشناسی و سایر خدمات را از مهمترین مصوبات این نشست عنوان کرد.
وی برگزاری نشست های تخصصی مشترک، حمایت علمی و اجرایی متقابل در برگزاری سمینارها و همایش های توافق شده، حمایت علمی در تولید ادبیات مرتبط با موضوعات مد نظر، ارائه ی خدمات مشاوره ای متقابل در زمینه های تخصصی، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که مقرر شد دو طرف با هم همکاری کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، همچنین مقرر شد به منظور تدوین تفاهم نامه کمیته ای متشکل از معاونین دانشگاه پیام نور و معاونین بنیاد ایرانشناسی تشکیل شود.

منبع مطلب : http://www.irna.ir/fa/News/81913513/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *