مصمم بر انجام تحقیقات مشترک با پارک‌های علم و فناوری دیگر کشورها هستیم

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد فرهادی در بیست و پنجمین نشست رؤسای پارک علم و فناوری سراسر کشور گفت: علی‌رغم وجود 38 پارک علم و فناوری، به پارک‌های تخصصی نیاز داریم و بخش خصوصی نیز درصدد ایجاد پارک‌های علم و فناوری است.
وی تأکید کرد: اگر چه بخش تحقیقات در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد و حدود 20 تا 25درصد تحقیقات باید بنیادی و مرز دانشی و 75 تا 80 درصد کاربردی باشد، اما حوزه فناوری نیز نیازمند توجه جدی است که این کار از طریق تدوین و ابلاغ قوانین و مقررات تسهیل کننده در دستور کار قرار دارد.
فرهادی با ابراز خوشحالی از توجه دولت به مقوله بودجه مراکز پژوهش و فناوری اضافه کرد: در آخرین تصمیم‌ها مصوب شده که تسهیلات قابل قبولی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد و سرمایه اولیه آن نیز فراهم شده است.
وزیر علوم اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نیز باید با برنامه‌سازی، برقراری تعاملات بین‌المللی و انجام کار مشترک، برنامه‌های خود را به پیش ببرند.
فرهادی درخصوص برندسازی شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری باید دارای برند باشند و برندسازی هم یک علم است که به مدیریت، برنامه و ساختار نیاز دارد و امیدواریم هر یک از شرکت‌ها قادر باشند تبدیل به یک برند جهانی شوند.
وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تا پایان سال جاری دولت باید حداقل گزارش 100 اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی را اعلام کند و از این بین 4 طرح مربوط به حوزه آموزش عالی، علم و فناوری است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی ضمن تأکید بر انجام تحقیقات مشترک با پارک‌های علم و فناوری دیگر کشورها خاطرنشان کرد: هم اکنون 140 طرح تحقیقاتی مشترک با دیگر کشورها داریم که بخش عمده آنها پس از برجام انجام شده است.
فراهنگ**9187**1027

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *