معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه قرار است میزان وام دکتری افزایش یابد، گفت:اعضای پارک های علم و فناوری از معافیت های مالی حقوقی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی امروز در حاشیه بیست و پنجمین نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور در خصوص دانشگاه های خارجی که ایرانی ها در آن مشغول به تحصیل هستند، گفت: ایرانی ها باید این آگاهی را داشته باشند که قطعا دانشگاهی که اسم آن در فهرست وزارت علوم نباشد مدرک آن نیز مورد قبول نخواهد بود.

احمدی در خصوص ارائه مدرک به افرادی که بیش از ۲۸ سال سابقه کار دارند، گفت: اصلا سابقه کار منجر به صدور مدرک دانشگاهی نمی شود. وزارت علوم به هیچ وجه قانونی با این عنوان ندارد و فرد باید حتما دروس مربوطه و پیش نیاز رشته خود را بگذراند.

وی ادامه داد: در واقع چیزی به عنوان معادل مدرک نداریم و افراد حتما باید حتی در دانشگاه های علمی و کاربردی دوره های آموزشی را بگذرانند.

وی در خصوص وام دکتری گفت: قرار است با تمهیداتی که در صندوق رفاه دانشجویی شده میزان وام دکتری افزایش یابد؛ در گذشته وام ویژه دکتری برای پروژه های عادی ماهانه ۵۰۰ هزار تومان و پروژه های کاربردی ۶۰۰ هزار تومان بوده است اما قرار است مقدار این وام افزایش یابد و همه می توانند متقاضی دریافت این وام باشند.