فرهادی: اختیار جذب بورسیه ها به دانشگاه ها واگذار شده است

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا، محمد فرهادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درمورد بدهی دانشگاه ها به شهرداری ها اظهار کرد: تعاملاتی داشتیم که قرار شد بدهی دانشگاه ها به نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها به صورت دوره ای یعنی در طول مدت زمان پرداخت شود.
وی افزود: اینکه ادعا شود مراکز علمی کشور معاف از پرداخت مالیات و عوارض هستند قانونی نیست، اما دولت پذیرفته در آینده بدهی های دانشگاه ها پرداخت شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سیاست های سال آتی نیز یادآور شد: از سال آینده توجه ویژه ای به بخش پژوهش و امکانات آزمایشگاهی خواهد شد.
فرهادی افزود: برای ایجاد زیرساخت و آزمایشگاه ها ردیف هایی مشخص شده که امسال بخشی از آن محقق شده و امیدواریم تا پایان سال نیز بخش دیگری محقق شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مبلغ پیش بینی شده در ردیف های بودجه ای امسال برای این منظور بیش از یک هزار میلیارد ریال بود.
وی افزود: قراردادهای بسیاری نیز در این زمینه با دستگاه های مختلف از جمله وزارت دفاع، صنعت، نیرو و غیره بسته شده به طوری که وزارت نفت با 12 دانشگاه و پژوهشگاه تفاهم نامه دارد و در این زمینه پروژه های تحقیقاتی بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرهادی درمورد چگونگی هزینه کرد بودجه تحقیقاتی نیز یادآور شد: نمی توان بودجه را از یک ردیف در ردیف دیگر هزینه کرد زیرا بودجه ها مشخص است.
وی تصریح کرد: بنابراین بودجه تحقیقاتی را فقط باید در بخش پژوهش هزینه کنیم که سعی داریم بودجه این بخش را افزایش دهیم تا بتوانیم به تقویت زیرساخت و تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم.
فرهادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران گفت: حفظ استقلال دانشگاه ها براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه و سند آمایش آموزش عالی پیش بینی شده است و بر این اساس وزارت علوم برنامه ها را مدیریت و نظارت می کند و دانشگاه ها در چارچوب ضوابط و مقررات اجرا می کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: موردی مبنی بر نبود استقلال دانشگاه ها نداریم و نخواهیم داشت.

منبع مطلب : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *