رئیس دانشگاه لرستان از راه اندازی رشته‌های جامعه‌شناسی و اکوتوریسم در این دانشگاه خبرداد.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه طی ۸ سال اخیر در دانشگاه‌ها شاهد رشد کمی نامتوازنی در برخی رشته‌ها بودیم، اظهار کرد: در حال‌حاضر سیاست وزارت علوم برقراری توازن در رشد کمی رشته های تحصیلی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه لرستان در افق ۱۰ ساله تصمیم دارد رشته های جدیدی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی استان لرستان، منطقه و کشور ایجاد کند، گفت: دانشگاه‌ها باید پوست‌اندازی کنند و ماهیت و جهت گیری خود را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین تغییر دهند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه اکنون در برخی رشته‌های موجود فارغ‌التحصیل بیکار داریم و حتی در برخی از رشته‌ها پذیرش به زیر ۱۰ نفر رسیده، اضافه کرد: باید محصول دانشگاه‌ها تربیت نیروی فارغ‌التحصیل کارآفرین باشد تا آنها خود مولد تولید اشتغال باشند نه اینکه بیکار باشند و در انتظار کار بمانند.

وی گفت: باید در دانشگاه‌ها به سمت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و نسل سوم پیش رویم و در عین حال از وضع موجود نیز غافل نشویم بلکه آن را حفظ کنیم و افزایش به شرکت‌های دانش‌بنیان و مهارت دانشجویان را در نظر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه لرستان بر راه‌اندازی رشته‌های جامعه‌شناسی و اکوتوریسم در این دانشگاه تأکید کرد و یادآور شد: تاکنون رشته کارشناسی باستان‌شناسی در این دانشگاه راه‌اندازی شده و پیگیریم که مجوز راه‌اندازی کارشناسی رشته مکانیک را اخذ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است زیرساخت‌های بین رشته‌ای کشاورزی، جغرافیا و جامعه‌شناسی برای راه‌اندازی رشته اکوتوریسم مهیا شود.