معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور مجوز برای راه اندازی پنج رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی همدان موافقت کرد.

فرهاد فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: این رشته ها شامل فیزیوتراپی مقطع کارشناسی پیوسته، رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی مقطع کارشناسی پیوسته، رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی بعثت، رشته تخصصی پرتودرمانی و رشته پرستاری در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشکده پیراپزشکی نهاوند است.
وی عنوان کرد: با صدور این مجوزها هم اکنون ۱۳۸ مقطع رشته در این دانشگاه آموزش داده می شود که ۷۲ مقطع آن مربوط به تحصیلات تکمیلی است.
وی ادامه داد: در دانشکده دندانپزشکی ۱۰ رشته دستیاری وجود دارد و ۲۳ رشته کارشناسی ارشد و ۱۱ رشته دکترای تخصصی نیز در این دانشگاه فعال است.
فراهانی با بیان اینکه ۳۰ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه در مرتبه استادی و دانشیاری هستند ادامه داد: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه باید ۳۰ درصد رشته های این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی باشد که این رقم در دانشگاه علوم پزشکی همدان ۵۶ درصد است.
وی از وجود ۱۱ دانشکده در این دانشگاه خبر داد و افزود: هم اکنون در تلاش برای ایجاد یک دانشکده فیزیولوژی علوم اعصاب، دانشکده فناوری نوین پزشکی و دانشکده پیرا دندانپزشکی هستیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این دانشگاه ظرفیت و توانمندی لازم برای گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی را دارد عنوان کرد: ایجاد هر یک رشته با توجه به نیازها و ظرفیت های مورد نیاز برای صدور مجوزها به منزله انجام یک پروژه سنگین اجرایی است.
دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه های تیپ یک کشور است،این دانشگاه هم اکنون دارای شش هزار دانشجو و ۴۳۲ عضو هیات علمی است که ۴۱ نفر از این اعضای هیات علمی استاد تمام هستند.