رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، پایان تیرماه را آخرین مهلت ارسال آثار به هشتمین دوره جشنواره علوم انسانی اعلام کرد و افزود: در این دوره از جشنواره بر اساس پیش‌بینی ها به حداکثر ۳۵ نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از «حوزه» ،‌ حسین میرزایی رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، پایان تیرماه را آخرین مهلت ارسال آثار به هشتمین دوره جشنواره علوم انسانی اعلام کرد و افزود: در این دوره از جشنواره، بر اساس پیش‌بینی ها به حداکثر ۳۵ نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا می شود.

میرزایی در مورد موضوعات این جشنواره نیز اظهار داشت: موضوع جشنواره، تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی است. آثاری در جشنواره پذیرش، ثبت، بررسی، ارزیابی و معرفی می شوند که واجد ویژگی “اثر پژوهشی” باشند و قالب ارائه آنها می تواند متفاوت باشد.

وی ادامه داد: در کنار حوزه “آثار پژوهشی”، حوزه‌های دیگری نیز وجود دارد که متناسب با شرایط، امکان فعال‌سازی آنها و ارائه جوائز به برگزید‌گان وجود دارد،‌ که این حوزه ها عبارتند از: نظریه‌پردازی و نقادی، ترجمه یا مترجم برتر و تاثیرگذار در حوزه اهداف جشنواره، پیشکسوت علوم انسانی، شخصیت‌های پیشرو در حوزه علوم انسانی، انجمن علمی برتر، فصلنامه‌ علمی-پژوهشی برتر، تصحیح متون تاریخی، ادبی، فلسفی و…

میرزایی با اشاره به ویژگی های برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره تمام آثار اعم از طرح های پژوهشی، رساله های دکتری و پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد به صورت دیجیتال و از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره دریافت می شوند.

رئیس دبیرخانه با اشاره به تعداد برگزیدگان این دوره از جشنواره توضیح داد: بر اساس سیاست گذاری‌های اولیه این جشنواره، قرار است در اختتامیه آن، که در هفته پژوهش در آذر ماه برگزار می‌شود، از حداکثر ۳۵ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آید.