مقدمات اجرای طرح های تحقیقاتی 3 میلیون یورویی با اتحادیه اروپا فراهم شده است

به گزارش روز شنبه کنکوری ارشد دکترا ، محمد فرهادی، توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان تاکنون متقاضی دریافت مجوز تاسیس بوده اند که دو هزار و 200 مورد از این شرکت ها در پارک های علم و فناوری فعال شده اند.
وی با بیان اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان درون شهرها مانعی ندارد و طبق مصوبات دولت می توانند در محدوده شهرها فعالیت کنند، گفت: بر اساس ضوابط و مقررات، پارک های علم وفناوری از امکانات و زیر ساخت های موجود در پارک ها برخوردارند و از تسهیلات وام های کم بهره صندوق های پژوهش و فناوری می توانند استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که درون پارک های علم و فناوری مستقر هستند و از معافیت های مالیاتی برخوردارند.
فرهادی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین اقدامات وزارت علوم را توجه به پژوهش و فناوری بیان کرد و گفت: حدود یک و یک دهم درصد از تولید ناخالص ملی در سال جاری برای حوزه پژوهش و فناوری در نظرگرفته شده که این رقم حدود دو برابر سال گذشته است.
وی در ادامه طرح آمایش آموزش عالی را از اساسی ترین برنامه های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در این طرح بازنگری 600 رشته تحصیلی که کاربردی است در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در سیاست های کلان علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده ، تبدیل علم به ثروت با حفظ ارزش های اسلامی مد نظر است و معنای آن این است که باید آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری را در راستای تبدیل علم به ثروت در راستای رفع نیازهای کشور داشته باشیم.
فرهادی ارتباط بین آموزش و عمل ، دانشگاه با صنعت و حضور استادان در محیط های صنعتی،فراهم کردن فرصت های مطالعاتی در صنعت، گذراندن دوره های پسا دکترای داخلی صنعتی و توسعه دیپلماسی علمی و بین المللی را از دیگر برنامه های وزارت علوم در طرح آمایش عنوان کرد.
فراهنگ**9187** 1568

 

 

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir


تماس بی واسطه با مسئولین

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *