معاون آموزشی و امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در حال حاضر در دانشگاه آزاد سعی می کنیم تا برای جذب هیات علمی حدود ۵ ماه تعیین تکلیف نهایی متقاضی جذب در هیات علمی انجام شود.

فرهاد حسین زاده لطفی درباره تعیین تکلیف نهایی متقاضی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: فراخوانی که در که از تاریخ ۵ دی ماه آغاز و به فراخوان ۲ معروف شد, قسمت عمده ای از اقدامات ان در استان ها انجام شده و حتی در برخی از استان ها نتایج هم اعلام شده است و کسانی که در هیات جذب استان ها پذیرش آن ها قطعی شده حکم قرارداد یکساله آن ها منعقد شده است.

حسین زاده لطفی ادامه داد: طبق برنامه، دانشگاه های آزاد اسلامی استان این فرآیند را تا انتهای بهار سال ۹۵ به اتمام خواهند رساند. ممکن هم است در بعضی از استان ها به دلایل مختلف این موضوع با کمی تاخیر همراه باشد اما در نهایت امیدوار هستیم که تا تابستان امسال همه کسانی که در فراخوان ۲-۹۴ ثبت نام کرده اند، تعیین تکلیف نهایی شوند.

معاون آموزشی و امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با توجه به برنامه ای که تبیین کرده ایم، در این ثبت نام، حدود ۵ هزار نفر به مجموعه هیات علمی های تمام وقت دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

او در ادامه درباره فراخوان بعدی جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به برنامه ریزی که انجام شده است، امیدوار هستیم تا جذب بعدی هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از شهریور سال ۹۵ آغاز شود.

حسین زاده لطفی درباره میزان جذب سال ۹۵ گفت: با توجه به اینکه پرونده های این دوره هنوز مشخص نشده و حتی در برخی رشته ها هنوز جذب تکمیل نشده است، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام از این رشته ها آگاه شوند و ثبت نام کنند، این میزان مشخص نشده است. اما برنامه ریزی کلان دانشگاه آزاد اسلامی این است تا در سال ۹۵، ۵ هزار نفر دیگر به مجموعه هیات علمی تمام وقت خود اضافه کنیم و ان شاالله در سال ۹۶ هم ۵ هزار نفر دیگر جذب خواهیم کرد تا میزانی که در برنامه ۵ ساله دکتر میرزاده قول داده بود، تحقق پیدا کند.

او در ادامه به تفیض اختیار در جذب هیات علمی به استان ها و بالارفتن فرآیند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: پس از به وجود آمدن این ذهنیت که برای سرعت بخشیدن در جذب این امر را به استان ها واگذار کنیم, از پاییز سال گذشته این اقدام را عملی کردیم. در همین راستا اگر هر فردی در هیات جذب استان ها تایید شود و پرونده ای در شورای جذب استان به تصویب برسد، سازمان مرکزی هم با این جذب موافقت خواهد کرد.

معاون آموزشی و امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در همین راستا فرآیند جذب و بررسی مجدد در سازمان مرکزی را حذف کردیم. با این کار سعی کردیم این فرآیند بسیار کوتاه تر شود. علاوه بر این موضوع در استان ها نیز نماینده گزینش مرکزی هم باید حتما حضور پیدا می کرد که این موضوع هم حذف شد. پس از همه این اقدامات و با توجه به زمان بندی که هیات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پاسخ به استعلام ها مشخص کرده بود، باعث شد تا این فرآیند کوتاه تر هم شود.

او در پایان گفت: در حال حاضر در دانشگاه آزاد سعی می کنیم تا برای جذب هیات علمی حدود ۵ ماه تعیین تکلیف نهایی متقاضی جذب در هیات علمی انجام شود.