ثبت نام وام‌های دانشجویی آغاز شد

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، ثبت ‌نام ۱۶ نوع وام‌ دانشجویی که از امروز آغاز شده؛ ثبت‌نام مقدماتی توسط دانشجویان متقاضی وام است.
پس از پایان ثبت‌نام مقدماتی آمار متقاضیان در شهریورماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پالایش اطلاعات تا اواسط مهرماه ادامه خواهد یافت.
سرانجام دانشگاه‌ها با توجه به میزان بودجه‌ای که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار آنها قرار می‌دهد، دانشجویان واجد شرایط و افرادی که برای دریافت وام در اولویت هستند را برای دریافت وام به صندوق رفاه معرفی می‌کنند.
وام‌های مذکور در نیمسال اول و اواخر آبان‌ماه به متقاضیان پرداخت می‌شوند، البته مبالغ وام‌ها هنوز مشخص نیست و باید به تصویب هیات امناء برسد اما بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان وام شهریه مطابق سال قبل بوده و میزان وام تحصیلی افزایش خواهد داشت.

** افزایش شهریه دوره های شبانه و پردیس های دانشگاه تهران
میزان شهریه های دوره های نوبت دوم، الکترونیکی و بین الملل برای مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 95-96 اعلام شد.
شهریه های دوره های نوبت دوم این دانشگاه پس از اعمال 14 درصدی افزایش و شهریه های پردیس های کیش و البرز این دانشگاه پس از اعمال 10 درصدی افزایش تعیین شده اند.
شهریه دوره های آموزش های الکترونیکی (مجازی) دانشگاه برای سال تحصیلی 95-96 بدون تغییر بوده است.

** همکاری دانشگاه‌های فردوسی و جنوای ایتالیا
دانشگاه های فردوسی مشهد و جنوا ایتالیا در خصوص همکاری های علمی مشترک تفاهم نامه امضا کردند.
این تفاهم نامه با محوریت همکاری در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره و کارگاه های مشترک، انجام طرح های پژوهشی مشترک، برگزاری همایش و کنگره مشترک در حوزه های معماری، شهرسازی و مرمت منعقد شده است.

** برگزاری بیست و هفتمین جشن دانش آموختگی دانشگاه شهید بهشتی
بیست و هفتمین جشن دانش آموختگی دانشگاه شهید بهشتی، ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *