توضیحات خدایی درباره وضعیت کنکور در سالهای آینده

41897_581-300x196

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در ماده ۱ طرح سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها اعلام پذیرش دانشجویان نیز به سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش وزارت بهداشت بر حسب مورد مربوط شده است.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توضیحاتی در رابطه با طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: ۴ ماده از این طرح در مجلس تصویب شد و دو ماده به کمیسیون بازگشت که باید مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گیرد.
وی افزود: در این دو ماه بحث ترکیب شورای سنجش و نحوه پذیرش دکترا و درصدهای آزمون پیرامون آزمون کتبی و مصاحبه و همچنین بررسی مدارک علمی بررسی می‌شود.
خدایی ادامه داد: یک ماده از این طرح مربوط به شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها است که برای پذیرش از مقطع دیپلم به آموزش عالی عنوان شده و برای تحصیلات تکمیلی باید ترکیب دیگری داشته باشد که این موضوع برای بررسی به کمیسیون بازگشت.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: همچنین ماده ۵ درباره درصد مصاحبه و آزمون کتبی در شیوه پذیرش دکتری است که طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مجلس برای دوره‌های آموزش و پژوهش ۵۰ . ۵۰ درنظر گرفته شده است و برای دوره‌های پژوهش محور نیز سهم ۷۰ درصدی بری مصاحبه و مدارک علمی که این موضوع به تصویب نرسید تا بررسی بیشتری شود.
خدایی در رابطه با چگونگی وضعیت کنکور در سال‌های آینده و بحث در رابطه با جدا شدن کنکور دانشگاه آزاد از کنکور سراسری گفت: در ماده ۱ طرح سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها اعلام پذیرش دانشجویان نیز به سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش وزارت بهداشت بر حسب مورد مربوط شده است و نظر مجلس در این رابطه مهم است که بر این اساس فقط این دو نهاد به برگزاری کنکور می‌پردازند، ما فقط نظرات و پیشنهاداتمان را با نمایندگان مطرح می‌کنیم ولی نظر نهایی با نمایندگان مجلس است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *