نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در حالی ۸ تیرماه منتشر می‌شود که دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاکی از کاهش ظرفیت‌ها در رشته‌های مختلف است.

کاهش ظرفیت برغم وعده مسئولان
به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، دانشگاه شاهد، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه های وابسته به نیروهای مسلح در ۷۴ رشته پذیرفته می شوند.
برغم وعده مسئولان مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مبنی بر عدم کاهش ظرفیت ها اما آمار ظرفیت رشته ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، داد داوطلبان را درآورده است.
یکی از داوطلبان این آزمون گفت: از راه های مختلف و همچنین در صفحه اینستاگرام وزیر بهداشت در تلاش برای پیگیری مشکل خود هستند.
این داوطلبان همچنین در نامه ای خواستار رسیدگی به مشکل کاهش ظرفیت کارشناسی ارشد رشته های پزشکی شدند.
در این نامه آمده است: برغم وعده تثبیت ظرفیت پذیرش ارشد وزارت بهداشت بر اساس اعلام محمد حسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری مبنی بر اینکه «ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۵ ثابت ماند و کاهشی نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت» متاسفانه با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته شاهد کاهش سی الی چهل درصدی ظرفیت ها در رشته های مختلف بودیم.
از آنجا که سرنوشت بسیاری از داوطلبان با کاهش ظرفیت ها تغییر می کند؛ هر داوطلب پیش از انتخاب رشته و در کنار بررسی علایق و استعداد خود به آنالیز ظرفیت پذیرش آن رشته نیز دقت داشته است در حالی که بعد از یکسال تلاش شاهد کاهش طرفیت پذیرش شده است.
در تماس های مکرر با مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور متاسفانه موفق نشدیم تا علت کاهش ظرفیت ها را جویا شویم و همچنان شرکت کنندگان آزمون آب در هاون می کوبند.